מלחמת רוסיה-אוקראינה: אמירתו של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, כי "זלנסקי הוא בושה לעם היהודי" מעוררת ביקורת רבה, אך דווקא בישראל לא נשמע גינוי לדבריו. אנדריי ירמק, ראש הסגל של הנשיא ולודימיר זלנסקי, תקף היום (שלישי) את שתיקת ממשלת ישראל בנושא: "פוטין פגע בנשיא יהודי, כהכנה לפגיעה ביהודים נוספים", אמר במסיבת עיתונאים בזום. "לא מבין מדוע ישראל לא מגיבה".

פוטין: "חברים יהודים אומרים לי - יהדותו של זלנסקי זו בושה גדולה"
הערכה: "מתקפת הנגד" האוקראינית עלולה להיעצר - וזו הסיבה

עוד הוסיף כי "כאדם שאביו יהודי, אני לא מצליח להבין את ישראל. לעולם לא נשכח את העובדה שלנו ולישראל יש את אותם אויבים, אבל הממשלה והפוליטיקאים הישראלים לא מבינים את זה".

בנוסף, קרא ירמק לראש הממשלה בנימין נתניהו להגיע לביקור בקייב, והזכיר: "ההיסטוריה שלנו שלובה בהיסטוריה הישראלית, גולדה מאיר נולדה כמה בלוקים מאיפה שאני יושב, ושלושה ראשי ממשלה ישראלים הגיעו מאוקראינה. התמיכה הישראלית חשובה לנו".

בשבוע שעבר כאמור, אמר פוטין כי "יש לי הרבה חברים יהודים שגדלתי איתם, הם אומרים שזלנסקי הוא לא יהודי, הוא בושה לעם היהודי". פוטין התייחס בנוסף ללחימה המתמשכת, מול מתקפת הנגד האוקראינית וההחלטה על סיוע צבאי נוסף למדינה שיכלול גם העברתם של מטוסי קרב מסוג F16 מצדן של בנות בריתה, והזהיר כי "נשקול כיצד ואיך לפגוע במטוסי F16 שיוצבו מחוץ לגבולות אוקראינה וייעשה בהם שימוש מלחמתי". עוד הוסיף כי לצבא אוקראינה "אין סיכוי" במלחמה, וכי מתקפת הנגד שלה היא בבחינת כישלון חרוץ. בין היתר, אמר נשיא רוסיה שמדינתו העבירה נשק גרעיני לבלארוס.