סונאר קלט רעשים של דפיקות וחבטות מתחת למים בזמן החיפושים אחר צוללת התיירים שנעלמה כשעליה חמישה תיירים בצלילה אל הריסות הטיטאניק, כך דווח הבוקר (רביעי) ב-CNN על פי מזכר פנימי של ממשלת ארה"ב על החיפושים.

לא היה ברור מתי נשמעה הדפיקה ביום שלישי או לכמה זמן, על סמך התזכיר שהגיע לידי CNN. עדכון מאוחר יותר שנשלח ביום שלישי בלילה העלה צלילים נוספים שנשמעו, אם כי זה לא תואר כ"דפיקות". "משוב אקוסטי נוסף נשמע ויסייע בעיצוב נכסי שטח וגם יצביע על תקווה מתמשכת של ניצולים", נכתב בעדכון.

כאמור, צוותי חילוץ רבים מארה"ב ומקנדה פתחו במבצע חיפושים קדחתני בניסיון לאתר את הצוללת שנעלמה בדרכה לשרידי הטיטאניק בצפון האוקיינוס האטלנטי. אמש עדכן משמר החופים האמריקאי כי ההערכה היא שבצוללת נותרו כ־40 שעות של חמצן, בהתבסס על נקודת המוצא כי המסע החל עם כמות חמצן שמספיקה ל־96 שעות - כך שהבוקר נראה כי כמות החמצן תספיק לכ־24 שעות לכל היותר. 

"הצוותים שלנו פועלים מסביב לשעון כדי להבטיח שאנחנו עושים הכל כדי לאתר את הטיטאן", אמר קפטן ג'יימי פרדריק. הצוללת הקטנה טיטאן של חברת אושן־גייט יצאה ביום ראשון בבוקר למסע התת־ימי לעבר אוניית הנוסעים הטבועה, בעומק של 3,800 מטר, עם חמישה נוסעים, בהם איש העסקים והחוקר הבריטי האמיש הרדינג, איש העסקים הבריטי־פקיסטני שאהזדה דאוד ובנו סולימאן, החוקר הצרפתי פול־הנרי נרז'ולה ומנכ"ל אושן־גייט סטוקטון ראש.

מסיבה לא ברורה, כשעה ו־45 דקות לאחר שהצוללת ירדה למים נותק הקשר עמה ומשמר החופים האמריקאי החל במבצע חיפושים נרחב אחריה. 

"מתאגר לבצע חיפוש באזור מרוחק כזה", הודה אדמירל משנה ג'ון מאוגר ממשמר החופים האמריקאי, המתאם את מבצע החיפושים. "אבל אנחנו פורסים את כל המשאבים הזמינים כדי להבטיח שנוכל לאתר את הצוללת". 

ד"ר סיימון בוקסול, מומחה לחקר אוקיינוסים מאוניברסיטת סאות'המפטון, הודה כי הסיכויים אינם לטובת הנעדרים וצוותי החילוץ, במיוחד אם הצוללת נמצאת בעומק האוקיינוס. "זה אתגר עצום, שמעולם לא התמודדנו איתו", אמר. "כבר היו מקרים טרגיים של צוללות צבאיות על קרקעית הים והיו להן יותר משאבים וחמצן, אבל במקרה הזה הזמן קצר מאוד".

הרדינג (58), יו"ר חברת המטוסים אקשן אוויאיישן, הוא הרפתקן נודע, עם שלושה שיאי גינס, לאחר שטס לחלל בשנה שעברה, הקיף את העולם מעל שני הקטבים במהירות הגבוהה ביותר וצלל לנקודה העמוקה ביותר באוקיינוס. 

דאוד (48), שנעדר יחד עם בנו סולימאן (19), הוא בן לאחת המשפחות העשירות בפקיסטן ומשמש גם כסגן יו"ר תאגיד אנגרו, שמשתייך לקונצרן המשפחתי. בנוסף הוא פעיל במכון אמריקאי לחקר החיים ביקום. "אנחנו מודים על הדאגה שהפגינו עמיתינו וחברינו, ורוצים להתפלל למען בטיחותם", מסרו הוריו של דאוד.

נרז'ולה (73), לשעבר קצין בכיר בצי הצרפתי, הוא חוקר ים ותיק, שכבר צלל מספר פעמים לשרידי הטיטאניק. ראש, שהפך לטייס כבר בגיל 19, ייסד את אושן־גייט בשנת 2009 כדי לספק צלילות לשרידים של כלי שיט במעמקי האוקיינוסים, לטובת מחקר ועבור תיירים שמשלמים כרבע מיליארד דולר לכרטיס.