לאחר פיגוע הירי הרצחני בעלי, כוחות הביטחון פעלו הלילה (בין שלישי לרביעי) בכפר עוריף, לתחקור חשודים ולסריקות מבנים. כמו כן, פעלו הכוחות למיפוי בתי המחבלים שביצעו את פיגוע הירי ועצרו שלושה מבוקשים שהועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון. כלי תקשורת פלסטינים דיווחו כי הכוחות עצרו ארבעה מבוקשים נוספים, בהם אהב שחאדה, אחיו של המחבל מוהנד שחאדה

בתוך כך, ברשתות החברתיות הפלסטיניות הופצו תמונותיהם של שני המחבלים, מוהנד שחאדה וחאלד מצטפא עבד א-לטיף, כשהם מתועדים עם סרטים של ארגון הטרור חמאס, ועליהם שני נשקים מסוג M-16. כמו כן, הופצו גם סרטונים המשבחים את הפעילות של השניים.

 מוהנד שחאדה וחאלד מצטפא - המחבלים שביצעו את הפיגוע בעלי (צילום: רשתות ערביות)
מוהנד שחאדה וחאלד מצטפא - המחבלים שביצעו את הפיגוע בעלי (צילום: רשתות ערביות)

ארגוני הטרור הביעו אמש שביעות רצון מהפיגוע הרצחני. ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, הצהיר כי "זהו מבצע ראשון, ומה שממתין לכיבוש יהיה כואב יותר". הנייה שיבח את הפעולות בגדה המערבית, ואמר כי "לוחמי ההתנגדות ההרואיים מתמודדים באומץ ובגבורה עם התוקפנות של הכיבוש והמתנחלים".

גם הג'יהאד האסלאמי שיבח את הפיגוע אמש. גורמים בארגון הצהירו כי "הפיגוע הוא מבצע הירואי ומבורך, ומגיע כתגובה טבעית לפשעי האויב בעזה ובג'נין, ואנו קוראים לאיחוד הזירות מול הפעולות הפליליות של הכיבוש, בהגנה על ירושלים ומסגד אל-אקצא". עוד נמסר כי "מבצע זה הוכיח את החיוניות של ההתנגדות ואת היכולת להסב מכות לאויב".

תמונות המחבלים מהפיגוע בעלי נתלו בעיר עזה  (צילום: רשתות ערביות)
תמונות המחבלים מהפיגוע בעלי נתלו בעיר עזה (צילום: רשתות ערביות)

במקביל, ארגון חיזבאללה בירך על מתקפת הטרור ושיגר מסר מאיים לישראל: "המבצע מעיד על מוכנות ההתנגדות ויכולתה לפגוע באויב ולהגיב לפשעיו במקום ובזמן שתבחר. העימותים חשפו את ערנות ההתנגדות ואת יכולתה להתעמת עם שיטות הבגידה הציונית וללמד את האויב לקחים שיגרמו לה לחשוב היטב לפני ביצוע שטויות חדשות".

כאמור, בצה"ל מוטרדים מעוצמת הפיגוע, וחוששים שהאירוע יעודד עוד חוליות מחבלים לצאת ולנסות לבצע פיגועי ירי בצירי תנועה או בנקודות תורפה אחרות כמו תחנת הדלק בעלי. הרמטכ"ל קיים הערכת מצב והנחה על תגבור המרחב בכוחות נוספים. כבר הלילה מספר פלוגות לוחמים יתגברו את צירי התנועה.