כיצד הצעירים בעולם הערבי רואים את ישראל? סקר חדש שנערך בקרב אלפי בני נוער בני 18 עד 24, ב-18 מדינות בעולם הערבי, בחן מספר נושאים מרכזיים הנוגעים לישראל, כמו הסכסוך הישראלי-פלסטיני והמתיחות הצבאית עם איראן. כמו כן, הסקר גם בחן את השקפת העולם של הצעירים בנוגע לתהליך הנורמליזציה בין ישראל למדינות ערב.

הסקר הראה כי הצעירים הערביים פסימיים בנוגע להגעה להסכם שלום בין ישראל לפלסטינים, כשרובם המוחלט השיב כי הסכסוך לא ייפתר בחמש השנים הקרובות. יתרה מכך, 39% מהצעירים שהשתתפו בסקר ומתגוררים במדינות המפרץ, השיבו כי מדינותיהם לא הביעו עד כה מספיק תשומת לב לסכסוך, וכי הנושא לא נמצא מספיק בראש סדר העדיפויות. כאשר מגיעים לאזור הלבנט, הנתון מזנק דרמטית ומגיע ל-51%.

כמו כן, ישנם חילוקי דעות בכל הנוגע להידוק הקשרים עם ישראל. רוב הצעירים מתנגדים לנורמליזציה בין מדינות ערב לישראל, אך במדינות שונות כמו איחוד האמירויות, מצרים ומרוקו, דווקא הביעו תמיכה ברעיון. מהסקר עולה כי 75% מהצעירים, תושבי איחוד האמירויות, הביעו תמיכה בהסכמי אברהם ובמצרים, באופן מפתיע, הנתון עומד על 73%. במרוקו - כמחצית מהמשיבים הביעו תמיכה ברעיון הנורמליזציה עם ישראל למדינות ערב.

ומה עם סעודיה? על פי הסקר, 98% מהצעירים הסעודים מתנגדים לתהליך נורמליזציה בין ירושלים לריאד. נתון דומה נמצא גם בקרב הצעירים הלבנונים, הירדנים והצעירים מלוב.

במקביל, בכל הנוגע למתיחות בין ישראל ואיראן, 60% מהצעירים הערבים הביעו דאגה כי האזור יגיע לכדי סכסוך צבאי. רבים מהמשיבים גם הביעו חשש מכך שהשלטון בטהרן יהפוך לסמכותי יותר בעתיד, ושני שליש מהמשיבים ענו כי איראן תחווה תסיסה אזרחית גדולה יותר, ואולי אף הפיכה נוספת, כפי שאירעה ב-1979.

עוד הציג הסקר, כי 33% מהצעירים הערבים חושבים שלארצות הברית עדיין יש את ההשפעה הגדולה ביותר על העולם הערבי, כשמיד אחריה נמצאת איחוד האמירויות עם 11%. לאחר מכן, 10% השיבו כי לישראל ולערב הסעודית ההשפעה הגדולה ביותר, ורק 8% השיבו שרוסיה היא בעלת ההשפעה הגדולה ביותר על העולם הערבי.