חודש וחצי לאחר שנחשפו פרטים חדשים על מערכת היחסים בין אהוד ברק לעבריין המין ג'פרי אפשטיין, ב"דיילי ביסט" נטען היום (רביעי) כי ייתכן ותאגיד ג'יי פי מורגן ניסה להיעזר בעבריין המין, ג'פרי אפשטיין, כדי לארגן פגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. על פי התחקיר באתר, אפשטיין ניהל מתא המעצר שלו לפני ארבע שנים, קשרים הדוקים עם ג'ס סטלי, המנכ"ל לשעבר של התאגיד.

עוד עולה מהתחקיר המבוסס על מיילים, כי אפשטיין ייעץ לסטלי בנוגע לקשרים פיננסיים בין התאגיד לבריטניה, סין והמזרח התיכון, אפילו כשאפשטיין עצמו כבר היה בתא המעצר. בתחקיר נכתב כי במרץ 2011, אחד מעובדי ג'יי. פי. מורגן שלח הודעה לסטלי ולמנהל בכיר נוסף כי "כנגד כל הסיכויים זכינו לפגישה עם ראש הממשלה נתניהו". סטלי העביר את ההודעה לאפשטיין וכתב "תודה", כשאפשטיין השיב: "הפתעה, הפתעה".

הדיילי ביסט טוען בתחקירו, כי התאגיד הפיננסי ערך חקירה פנימית לפני כארבע שנים, בנוגע למערכת ההתקשרויות בין המנכ"ל לשעבר סטלי, העבריין המורשע אפשטיין ועובדי בנק נוספים. בדוח נכתב כי לסטלי אכן היו קשרים הדוקים עם אפשטיין, וכי סטלי אף ביקש ממנו עצות רבות גם כשאפשטיין היה כבר בבית הסוהר. עוד נכתב בדוח, כי עובדים נוספים בתאגיד היו בקשר רציף עם אפשטיין, והתייעצו איתו לסירוגין במגוון עניינים.

בנק ההשקעות ג'יי פי מורגן  (צילום:  REUTERS/Mike Segar/File Photo)
בנק ההשקעות ג'יי פי מורגן (צילום: REUTERS/Mike Segar/File Photo)

המסמכים שנחשפו הציגו מערכת יחסים עמוקה יותר בין סטלי לאפשטיין. על פי התחקיר, באוגוסט 2009, כתב סטלי לאפשטיין כי הוא נמצא בלונדון, והאחרון שאל האם הוא "זקוק למשהו?". סטלי השיב בחיוב, ובאותו היום, כך לפי הודעות האי-מייל של ג'יי. פי מורגן, נשלחו 3,000 דולר מאחד החשבונות של אפשטיין לאישה "הקשורה לחברת בלט בלונדון בשם Baltic Ballet". האישה קיבלה אלפיים דולרים מאפשטיין בינואר 2009, בצמוד לזמן שבו סטלי נפגש איתה בפלורידה.

בינואר 2010, בזמן שאפשטיין היה במעצר בית בביתו שבפלורידה, כתב לו סטלי - "כיף הלילה, מה נעשה עכשיו?". אפשטיין השיב אחרי זמן קצר כי הנהג שלו יאסוף אותו מאיי הבתולה. אפשטיין הוסיף וכתב כי "יש מסוק סיור באזור, תזכור שיש בבעלותי שתי מרינות גדולות, אחת בסנט תומאס, והשנייה ברד הוק, אתה יכול להשתמש בג'ט סקי שלי ובחדר הכושר שלי". בהמשך, כתב סטלי לאפשטיין: "הגעתי, אנחנו צריכים מתישהו לעשות את זה ביחד".

בחודש אפריל האחרון, חשף העיתון האמריקאי "וול סטריט ג'ורנל" את יומניו האישיים של אפשטיין, ששם קץ לחייו בתא המעצר בחודש אוגוסט 2019. בין היתר נחשפו גם פרטים מעניינים על הפגישות שערך עמו ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק.  על פי הפרטים שנחשפו, ברק נפגש עם אפשטיין מספר פעמים, כשאחת הפגישות התקיימה כבר ב-2013. עוד נחשף, כי פגישה נוספת התקיימה שנתיים מאוחר יותר, בשנת 2015, ובה השתתף גם ההיסטוריון היהודי, נעם חומסקי, הידוע בדעותיו החריפות כנגד ישראל. חומסקי טען כי אפשטיין ארגן את הפגישה כדי "לדון במדיניותה של ישראל בכל הנוגע לסוגיות הפלסטיניות ולזירה הבינלאומית". אפשטיין ארגן פגישות נוספות עם חומסקי גם שנה לאחר מכן, כשהאחרון שימש כפרופסור ב-MIT.

מלשכת ראש הממשלה נתניהו: "בניגוד לברק שנפגש עם אפשטיין למעלה מ-30 פעמים אחרי שהורשע, רהמ נתניהו מעולם לא נפגש עם אפשטיין, וממילא לא היה זקוק להמלצתו של איש כדי להיפגש עם נציגי ג׳י פי מורגן או עם נציגי ארגונים פיננסיים רבים אחרים עימם הוא נפגש, כדי לעודד השקעות בישראל".