משבר האקלים: גל חום כבד מכה בימים אלו במזרח אסיה, ובהודו הגיעו הטמפרטורות ל-45 מעלות. במדינת אוטר פרדש, המאוכלסת ביותר בתת היבשת, דיווחו הרשויות בשבוע האחרון על 98 מתים כתוצאה מהחום העז.

נתונים מבהילים: כך שינויי האקלים משפיעים על חיינו באופן משמעותי
התחזית: זה הדבר שיהווה איום ממשי על עולם החי בתוך עשורים

כל מקרי המוות דווחו במחוז אחד, שרבים מתושביו הם עובדי אדמה שנמצאים בשמש שעות רבות כשאמצעי הקירור היחיד שעומד בפניהם הוא פיסת בד רטובה.

בתוך כך, גל החום מכה גם בסין, שם נמדדו אתמול (חמישי) טמפרטורות שיא לתקופה הזו של השנה. 13 תחנות מטאורולוגיות במדינה, בהן בבייג'ינג הבירה רשמו טמפרטורות של 40-41 מעלות. 

בבייג'ינג תושבים רחצו בתעלות כדי להימלט מהחום, והרשויות הנחו להימנע משהייה ממושכת בשמש ולצמצם בפעילות ספורטיבית מחוץ לבית.

הגעתו של גל חום כבד בחודש יוני מעלה חשש מפני הטמפרטורות הצפויות בחודשים יולי ואוגוסט. בתי חולים ברחבי סין דיווחו על עלייה במטופלים שהגיעו עם סימני מכת חום, ומוות אחד כבר נרשם: גבר בן 68 הובהל לבית חולים כשהוא מחוסר הכרה, ושם נקבע מותו. בביתו של האיש לא הייתה מערכת מיזוג, ולא היה לו לאן להימלט מהחום.

רופא באחד מבתי החולים בבירה אמר בתקשורת המקומית כי העלייה במקרי מכת חום כבר בחודש יוני מאוד מדאיגה: "זאת תופעה ששמורה בדרך כלל לחודשי הקיץ החמים יותר".