מינוי חדש בצמרת הרוסית? לאחר היממה הדרמטית ברוסיה, בה כוחותיו של יבגני פריגוז'ין פלשו לרוסיה ואף הצליחו לכבוש את העיר רוסטוב, כלי תקשורת במדינה דיווחו היום (ראשון) כי פעולותיו של מפקד "כוח וגנר" הצליחו לפגוע במעמדו של שר ההגנה, סרגי שויגו, וכי הוא יפוטר ביממה הקרובה. על פי הדיווחים, מי שצפוי להחליף אותו יהיה אלכסיי דיומין, ששימש בעבר כשומר הראש של הנשיא ולדימיר פוטין ונחשב למקורב אליו.

מקורות רוסים מסרו כי דיומין, מושל מחוז טולה, צפוי להתמנות לשר ההגנה החדש, כשגם ולרי גרסימוב, ראש המטה הכללי הרוסי, צפוי לעזוב את תפקידו. המקורות ציינו כי מי שצפוי להחליף את גרסימוב יהיה האלוף סרגיי סורוביקין. יתרה מזאת, ברוסיה דיווחו כי יממה לפני שפריגוז'ין החליט לפלוש לרוסיה, הוא צלצל לפוטין, אך במעגל הקרוב של הנשיא סירבו לענות לו. עוד דווח, כי המקורבים לנשיא הם אלו שניהלו את המשא ומתן עם נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, על מנת להגיע להסכם עם פריגוז'ין.

הסכסוך בין פריגוז'ין לשויגו הפך לפומבי מספר פעמים במהלך המלחמה באוקראינה, כשראש כוח וגנר האשים את שר ההגנה כי הוא מונע בכוונה לספק נשק ללוחמיו בשדה הקרב, שנלחמו לצד הצבא הרוסי. בשבוע שעבר פריגוז'ין אף תקף בחריפות את שויגו והאשים אותו בכך הוא הורה לתקוף את שכירי החרב של כוח וגנר לפגוע בהם. פריגוז'ין לא חסך ביקורת משויגו, ואמר כי "הוא שיקר לעם הרוסי לגבי הסיבה האמתית לפלישה לאוקראינה". כעסו של פריגוז'ין הופנה לא רק לשויגו, אלא גם לגרסימוב, כשהוא האשים אותו באי-הכשירות של הצבא הרוסי במלחמה, וכי הוא האחראי לאבדות הכבדות במהלך המלחמה. 

כזכור, יממה דרמטית במיוחד עברה על רוסיה, כאשר ראש כוח וגנר פתח ביום שישי במרד צבאי נגד הנשיא הרוסי. במשך כל היממה העולם עקב בציפייה לראות כיצד תסתיים הפעולה, כאשר שכירי החרב של פריגוז'ין כבשו את העיר רוסטוב ונעו במהירות לבירה מוסקבה. לאחר כמה שעות, שבהן שכירי החרב של פריגוז'ין כבר היו במרחק שעתיים בלבד ממוסקבה, הגיע ההודעה הדרמטית - נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, תיווך בין בין הצדדים, ובכך מנע עימות חמוש, שהיה יכול לגרור את המדינה כולה למלחמת אזרחים.

על פי "הדיל" בין הצדדים, האישומים הפליליים נגד פריגוז'ין יבוטלו, והוא יעבור לבלארוס, כך מסר דובר הקרמלין, דמיטרי פסקוב. כמו כן, שכירי החרב שהשתתפו במרד, יזכו לחנינה, והמיליציה כולה תעבור להיות תחת פיקודה של משרד ההגנה הרוסי.