מאז שנשיא רוסיה פוטין נשא נאום לאומה בטלוויזיה בסוף השבוע האחרון ובו הפציר ברוסים שלא לתמוך במרד, הוא איננו נראה בציבור, ותומכיו לא מפסיקים לתהות כיצד הצליחו חיילי ואגנר להגיע עד לפאתי מוסקבה, באיום הגדול ביותר על שלטונו מזה 23 שנה. 

עשרות אלפי חיילים באוקראינה ובאפריקה: מיהו כוח ואגנר?

גם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר בראיון לרשת CBS האמריקאית כי "המשבר הנוכחי ברוסיה מעורר שאלות גדולות, ואנו עדים להופעת סדקים ביכולת שלו לשלוט על הדברים". 

בנוסף, כפי שהתברר, מפקד כוח ואגנר יבגני פריגוז'ין התעקש כי הקרדיט להחלטתו לסגת יינתן לנשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו, ולא לפוטין, כך שפוטין לא קבע את הדברים כפי שהוצגו לציבור.

תומכיו הנאמנים ביותר של פוטין נשארו המומים עד היום, ותוהים כיצד הצליחו כמה אלפי שכירי חרב לעבור משטח אוקראינה לרוסיה, לכבוש בקלות עיר של יותר ממיליון תושבים, ולהגיע כמה מאות קילומטרים מהבירה הרוסית. העיתונאי הרוסי ולדימיר סולוביוב תהה בשידור: "טור של טנקים התקדם לכיוון הבירה, אז למה הוא לא יורט ונעצר? אנחנו זקוקים להגנות למקרה של פלישה". 

בערוץ הרוסי Tsargrad TV הרחיקו לכת ואמרו: "מבחינה פוליטית, מאזן הכוחות שכבר קיים נשבר, המגדלים של הקרמלין התנדנדו, וייתכן שחלק מהאנשים ייאלצו לעזוב".