על רקע אי היציבות ברוסיה, במערב מחריפים את הטון ושולחים מסרים מאיימים לעבר הנשיא הרוסי, ולדימיר פוטין. מזכ"ל נאט"ו, ינס סטולטנברג, אמר אמש (שלישי) כי הברית הצבאית צפויה להגדיל את כוחה ולהגביר את מוכנותה לקראת עימות עם רוסיה ובעלת בריתה בלארוס. "אין מקום לאי הבנה במוסקבה או במינסק לגבי היכולת שלנו להגן על בני בריתנו מפני כל איום פוטנציאלי", הצהיר סטולטנברג. 

עוד מכה לפוטין: הבשורה הרעה שקיבלה ממשלת רוסיה לאחר המרד הצבאי

בתוך כך, הבית הלבן הודיע כי סנקציות חדשות יוטלו בקרוב על יבגני פריגוז'ין, מייסד קבוצת ואגנר, זאת ימים ספורים לאחר ניסיון המרד של קבוצת שכירי החרב. 

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

יבגני פריגוז'ין לאחר עזיבת העיר רוסטוב (צילום: REUTERS/Alexander Ermochenko )
יבגני פריגוז'ין לאחר עזיבת העיר רוסטוב (צילום: REUTERS/Alexander Ermochenko )

יש לציין בהקשר זה כי בעבר הוטלו סנקציות על פריגוז'ין על ידי ארה"ב, האיחוד האירופי, בריטניה וקנדה, אך כעת הסנקציות החדשות יוטלו גם על אנדריי ניקולייביץ', המנהל בפועל כח ואגנר, כמו גם על ארבע חברות הקשורות לקבוצה ומואשמות בעסקאות בלתי חוקיות ברפובליקה המרכז אפריקאית. 

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

בריאן נלסון, סגן שר האוצר של ארה"ב, אמר כי "הסנקציות משבשות את השחקנים המרכזיים ברשת הפיננסית של הקבוצה ומעכבות את התרחבותה". 

הוא הסביר כי "קבוצת ואגנר מממנת את הפעולות האכזריות שלה, בין השאר על ידי ניצול משאבי טבע במדינות הרפובליקה המרכז אפריקאית ומאלי. ארה"ב תמשיך להתמקד בזרמי ההכנסות של קבוצת ואגנר כדי לעכב את התרחבותה באפריקה, אוקראינה ובכל מקום אחר".