הגנרל הרוסי סרגיי סורוביקין שפיקד בעברו על הפלישה הרוסית לאוקראינה, ועל פי החשד היה לו ידע מוקדם על המרד של כוח ואגנר בראשותו של יבגני פריגוז'ין במהלך סוף השבוע, לא נראה בציבור מאז יום שבת האחרון. סורוביקין הוא מפקד כוחות האוויר והחלל של רוסיה והמפקד העליון לשעבר של מוסקבה באוקראינה. 

"פוטין הושפל": בקייב מרוצים מהמרד של כוח ואגנר, וצחקו על פריגוז'ין

הקשרים המתוקשרים שניהל סורוביקין עם פריגוז'ין עוררו שמועות לפיהן סורוביקין עשוי להיות מחוסל או להיכנס לחקירה בגין תמיכה במרד. עם פתיחת המרד, יצא סורוביקין באופן חד משמעי נגדו, לצד הצהרת תמיכה בממשלתו של ולדימיר פוטין. 

"נלחמנו יחד, לקחנו סיכונים, השגנו ניצחונות", קרא סורוביקין לראש המיליציה הפרטית. "יש לנו אותו הדם, אנחנו לוחמים. אני קורא לך להפסיק. האויב רק מחכה שהמצב הפוליטי הפנימי יסלים ברוסיה".

עם זאת, עיתון ה"ניו יורק טיימס", שציטט מקורות מודיעין מערביים, דיווח ביום רביעי כי לסורוביקין היה ידע מוקדם על המרד המזוין של פריגוז'ין, אך לא ידוע האם נטל בו חלק פעיל. כזכור, שכירי החרב של פריגוז'ין כבשו את העיר רוסטוב שבדרום המדינה והגיעו עד לפאתי למוסקבה לפני שנסוגו בזכות עסקת חנינה בתיווכו של נשיא בלארוס אלכסנדר לוקשנקו.