אסון הצוללת "טיטאן": משמר החופים האמריקאי הודיע הלילה (בין רביעי לחמישי) כי ייתכן שנמצאו "שרידי אדם" השייכים לנוסעי הצוללת "טיטאן". כמו כן, נמסר כי "השרידים אותרו בתוך ההריסות" של הצוללת, שנמצאו באוקיינוס האטלנטי לפני כשבוע. זאת, עשרה ימים לאחר שנותק עימה קשר. גורמים רשמיים מסרו כי השרידים נאספו וינותחו על ידי רופאים מומחים בארה"ב.

מצוות החקירה נמסר כי "הראיות יספקו לחוקרים תובנות קריטיות להבנת הטרגדיה". לטענתם, "יש עדיין כמות משמעותית של עבודה כדי להבין את הגורמים שהובילו לטרגדיה של הצוללת 'טיטאן', ויש לעשות הכל כדי להבטיח שהטרגדיה לא תתרחש שוב". כאמור, השרידים נמצאו שבוע לאחר שהרשויות הודיעו כי מצאו את הריסות הצוללות, שנעלמה באוקיינוס האטלנטי, לאחר מאמצי חיפוש בינלאומיים.

חיפושים אחר הצוללת ''טיטאן'' (צילום: gettyimages)
חיפושים אחר הצוללת ''טיטאן'' (צילום: gettyimages)

הצוללת טיטאן (צילום: רויטרס)
הצוללת טיטאן (צילום: רויטרס)

עוד מסר משמר החופים כי השרידים שאותרו בין ההריסות, נמשו מהאוקיינוס האטלנטי על ידי הספינה הקנדית Horizon Arctic, שהשתמשה בכלי שיט מופעל מרחוק, על מנת לחש בקרקעית האוקיינוס, בסמוך לשרידיה של הספינה טיטאניק. שירות המחקר Pelagic מסר כי "הצוות עדיין נמצא במשימה ולא יכול להגיב על חקירת הטרגדיה, שכוללת בתוכה מספר סוכנויות ממשלתיות בארה"ב ובקנדה". עוד נמסר כי "כולם עובדים סביב השעון כבר עשרה ימים, וכולם להוטים לסיים את המשימה". אחד המומחים במשמר החופים האמריקאי ציין כי ניתוח החומר הפיזי של ההריסות עשוי לחשוף רמזים חשובים לגבי מה שאירע לצוללת.

כזכור, לפני כשבוע דווח כי מערכת זיהוי אקוסטית צבאית סודית ביותר שנועדה לזהות צוללות אויב זיהתה קול חריג באוקיינוס האטלנטי, שככל הנראה היה הקריסה של הצוללת "טיטאן" לתוך עצמה, כך אמר גורם בכיר בצי האמריקאי אמר ל"וול סטריט ג'ורנל". לדבריו, חיל הים העביר את המידע למפקדים שהובילו את מאמצי החיפוש בזירה, ושנעשה שימוש במידע כדי לצמצם את שטח החיפוש. הבכיר הוסיף כי לא היה ברור באופן סופי שאכן היה מדובר בקול שבקע מהצוללת, ולכן מאמצי החיפוש הבינלאומיים אחריה ואחר השוהים בה נמשכו כמאמצי "חיפוש והצלה". "בשביל כל סיכוי להציל חיים שווה להמשיך במשימה", אמר.

הקול נקלט על ידי רשת של חיישנים, כחלק ממערכת האזנה אקוסטית של חיל הים התת-ימי. רשת החיישנים אפשרה לחיל הים לאפס מיקום אפשרי של הרעש, מה שסיפק לצוותי החיפוש אזור ממוקד יותר. חיל הים עזר גם לנתח את קולות הנקישות שנשמעו ביומיים האחרונים מקרקעית האוקיינוס, ונתונים אקוסטיים אחרים שנשמעו במהלך מאמצי החיפוש. אלה היו ככל הנראה קולות של בעלי חיים או קולות שהושמעו על ידי ספינות וכלי שיט אחרים שהיו חלק ממאמץ החיפוש.