הבית הלבן חשף הלילה (בין רביעי לחמישי) כי נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, נאלץ להשתמש במכשיר CPAP לטיפול בדום נשימתי בזמן שינה, לאחר שנראו בשני צדי פניו "חריצים" מרצועות המכשיר. בהודעה הרשמית נמסר כי "הנשיא אובחן עם דום נשימה כבר בשנת 2008, ויש לו היסטוריה של דיווחים רפואיים בעניין". דובר הבית הלבן, אנדרו בייטס, ציין כי "הנשיא השתמש אתמול במסכה, דבר שכיח לאנשים הסובלים מבעיה זו".

גורם רשמי המעורה בפרטים הוסיף כי ביידן, בן ה-80 שהפך לנשיא המבוגר בהיסטוריה של ארה"ב, החל להשתמש במכשיר בשבועות האחרונים על מנת לשפר את איכות השינה שלו. מסמכים רפואיים הצביעו על כך שביידן סובל מבעיה חוזרת של דום נשימתי בזמן שינה. בשנת 2019 ציין רופאו האישי של הנשיא הדמוקרטי, כי ביידן אכן סובל מהפרעה זו, וכי "הסימפטומים שלו השתפרו משמעותית לאחר ניתוח הסינוסים שעבר באפו".

עם זאת, בבדיקות פיזיות שערכו לנשיא האמריקאי מוקדם יותר השנה, לא הזכירו את הבעיה ממנה סובל, כשכל הגורמים הפיזיים הצביעו על כך שהנשיא כשיר לכהן בתפקידו. קודם לכן, במהלך בדיקות פיזיות שערך ב-2021, הבחין הרופא של הבית הלבן, ד"ר קווין אוקונר, כי הנשיא סובל משיעול במהלך דיבור, והליכתו הופכת לקשה יותר. 

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן (צילום:  REUTERS/Tom Brenner)
נשיא ארה''ב ג'ו ביידן (צילום: REUTERS/Tom Brenner)

בתקופה האחרונה, על רקע ההכנות לבחירות לנשיאות ב-2024, החלו לעסוק בארה"ב בהרחבה בגילו של הנשיא המכהן. מצביעי המפלגה הדמוקרטית אף העלו חשש, כי גילו המופלג של הנשיא, עלול להביא להפסד המפלגה, ולניצחון של המועמד הרפובליקני. במקביל, פוליטיקאים אמריקאים תקפו את הנשיא בעניין, כשגרירת ארה"ב באו"ם לשעבר, ומי שהכריזה לאחרונה על ריצה לנשיאות, ניקי היילי, אף אמרה כי "הוא צפוי למות תוך חמש שנים". עוד הדגישה, כי "תומכיו יצטרכו לסמוך על סגנית הנשיאה, קמלה האריס, אם הוא יזכה להיבחר מחדש לבית הלבן בשנה הבאה". 

הנשיא האמריקאי התייחס לשיח סביב גילו, ובארוחת הערב המסורתית של כתבי הבית הלבן, שנערכה בחודש אפריל האחרון, לא חסך בהומור עצמי על גילו המתקדם. ביידן אמר כי "אני מאמין בתיקון הראשון לחוקה, ולא רק כיוון שחברי הטוב ג'יימי מדיסון כתב אותו", בהתייחסותו לנשיא הרביעי, שנפטר לפני קרוב ל-190 שנים.

"תראו, אני מבין שגיל זה נושא הגיוני לחלוטין. כולם חושבים על זה, ואני מתכוון ל'ניו יורק טיימס' עם הכותרת 'גילו המתקדם של ביידן הוא סוגיה גדולה'. של טראמפ, עם זאת, לא", הוסיף הנשיא, שגדול בארבע שנים בלבד מקודמו בתפקיד. "אומרים שאני עתיק, אני אומר שאני חכם". בהקשר לגיל, ביידן גם התייחס לכך שאיל העיתונות רופרט מרדוק, הבעלים של רשת פוקס השמרנית, הוא בן 92. "אתם חושבים שאני לא אוהב את רופרט מרדוק. זה לא נכון", אמר. "איך אני יכול לא לסבול אדם שגורם לי להיראות כמו הארי סטיילס?".