מרד כוח וגנר דוכא בהתערבות בלארוס, ולפי השמועות, מנהיג הכוח יבגני פריגוז'ין גלה למדינה המתווכת. כעת, לאחר שהמרד נרגע ושקט חזר לרוסיה, שמועות רצות על כך שפריגוז'ין עלול ליצור כוח בבלארוס, שיתקוף מתוך המדינה.

במערב מעריכים: אם פריגוז׳ין היה מסרב לתיווך - כך היה מסתיים המרד ברוסיה
"מה שעשינו היה הכרחי, פוטין איבד שליטה": לוחמים מכוח וגנר בראיון נדיר

היום פורסמו דיווחים בתקשורת בבלארוס כי חלק מהמידע וההצהרות המופצות במקורות שונים הוא קמפיין דיסאינפורמציה מתוכנן. עם זאת, הוסיפו בתקשורת כי מספר הצהרות אכן היו אמת. בין השאלות שעלו מהשמועות הרבות היו: האם מנהיג הכוח באמת גלה לבלארוס והאם שכירי החרב הגיעו אליו למדינה? והאם כוח וגנר יצטרף לצבא בלארוס או אולי הוא יפעל נגדו?

האם פריגוז'ין הגיע לבלארוס?

בתקושרת המקומית מאמינים בבלארוס כי יבגני פריגוז'ין הגיע למדינה ב-27 ביוני. כרגע מידע על מטרת ביקורו, כמו גם על פעילויות נוספות אפשריות. אין גם מידע אם הוא טס אתמול במטוס העסקים שלו למוסקבה או נשאר במינסק.

האם שכירי החרב של כוח וגנר הגיעו לבלארוס?

לפי דיווחים, שכירי החרב של כוח וגנר עדיין לא הגיעו לבלארוס. עם זאת, מדווחים כי הגעתם למדינה עשויה להתרחש בעתיד הקרוב. כמו במקרה של פריגוז'ין, לא ברור מה יעשו שכירי החרב במדינה.

כוח וגנר (צילום: רויטרס)
כוח וגנר (צילום: רויטרס)

האם כוח וגנר מתכנן מתקפה מבלארוס בעתיד הקרוב?

בהתחשב בסבירות של העברת הנשקים הכבדים מכוח וגנר למשרד ההגנה הרוסי, אין לצפות למבצע צבאי של הכוח משטחה של בלארוס נגד אוקראינה בעתיד הקרוב. עם זאת, עלתה השאלה האם הכוח יצטרף לצבא בלארוס, אך הקמת יחידות המורכבת משכירי החרב של וגנר בכוחות המזוינים של בלארוס נראית לא סבירה, שכן למשרד ההגנה הבלארוסי אין משאבים כספיים לשלם למספר רב של שכירי חרב משכורות כמו שקיבלו עבור השתתפותם במלחמה נגד אוקראינה.

עוד עלה לכותרות האפשרות כי השכירים בכוח וגנר יאמנו את הצבא הבלארוסי, אפשרות שהוזכרה גם על ידי לוקשנקו), אך זו תהיה משימה לטווח קצר.

צפו: כוח ואגנר הפיל מסוק קרב רוסי באזור וורונז'