השליח המיוחד של ארה"ב לאיראן, רוב מאלי, נשלח לחופשה כפויה בעקבות חדש כי התרשל באבטחת חומר מסווג, כך דווח הלילה (בין חמישי לשישי) באתר "פוליטיקו". על פי הדיווח, מאלי הוצא לחופשה ללא תשלום, והסיווג הביטחוני שקיבל נמצא כעת בבדיקה חוזרת.

בהודעה שפרסם מאלי, נכתב כי "הודיעו לי שהסיווג הביטחוני שלי נמצא בבדיקה". לדבריו, "לא נמסר לי מידע נוסף, אך אני מצפה שהחקירה תסתיים באופן חיובי ובמהרה, בינתיים אני בחופש". 

הדיווח על הוצאתו של מאלי לחופשה, עלולה לפגוע עוד יותר בניסיונות של ממשל ביידן להגיע לפשרה עם איראן, בנוגע להסכם הגרעין. מוקדם יותר החודש, דיווח הוול סטריט ג'ורנל דיווח כי ארה"ב קיימה שיחות דיפלומטיות חשאיות עם איראן על מנת לצנן את המתיחות, להביא לעסקת שבויים בין המדינות, ולבלום את תוכניתה גרעין שלה. על פי הדיווח, הדיונים בין הצדדים התקיימו בניו יורק כבר בחודש דצמבר האחרון, כשבתקופה האחרונה אף ערכו הצדדים שלוש פגישות במוסקט שבעומאן.

בתוך כך, בתמורה לעסקת השבויים והגבלה על פרויקט הגרעין, טהרן דורשת מיליארדי דולרים שהוקפאו על ידי ארה"ב בחשבונות בנק מחוץ למדינה. פקידים איראניים דרשו שוב ושוב את הפשרתם של שבעה מיליארד הדולרים המוחזקים בקוריאה הדרומית, ואף דרשו גישה למיליארדי דולרים הנמצאים בעיראק עבור משלוחי הגז והנפט. פקידים בסיאול ציינו כי מתקיימים דיונים עם וושינגטון על שחרור הכסף.

מאז הקיץ האחרון, לא קיימו מדינות המערב ואיראן משא ומתן רשמי על החזרה להסכם הגרעין, כאשר טהרן התרחקה מכל טיוטת הסכם שהוצעה. בסוף השנה שעברה, מאלי אף נפגש בניו יורק עם שגריר איראן במטה האו"ם.