משטרת תאילנד הודיע היום (שישי) כי סיימה לחקור את סרראט רנגסיוותפורן, אזרחית תאילנד החשודה ברצח של 14 אנשים באמצעות ציאניד, וכי הוגש נגדה כתב אישום. האישה בת ה-36 עומדת בפני כתב אישום ארוך ובו 80 אישומים, ובהם רצח בכוונה תחילה הרעלה וזיוף. רנגסיוותפורן נעצרה בחודש אפריל האחרון, לאחר תלונות שהוגשו על ידי משפחות הקורבנות.

על פי כתב האישום, רנגסיוותפורן החדירה ציאניד לאוכל ולשתייה של הקורבנות בשמונה מחוזות שונים במדינה בין השנים 2015 ל-2023. המשטרה הוסיפה כי הנאשמת הסתבכה עם הקורובנות לאחר שהייתה חייבת להם סכומי כסף גבוהים במיוחד. רנגסיוותפורן הודתה שעשתה שימוש בציאניד, אך הכחישה שרצחה את אותם אנשים. המשטרה המקומית אף הוסיפה כי מדובר בסדרת הרציחות הקטלנית ביותר בתולדות במדינה, וכי "בתאילנד היו בעבר רוצחים סדרתיים, אך לא הגיעו למספר הרוגים כל כך גבוה, אפילו ג'ק המרטש לא הרג כל כך הרבה אנשים".

משטרת תאילנד לאחר המעצר של סרראט רנגסיוותפורן (צילום: AFP via Getty Images)
משטרת תאילנד לאחר המעצר של סרראט רנגסיוותפורן (צילום: AFP via Getty Images)

על פי ההערכות, הרוצחת שהייתה מכורה להימורים ברשת, רימתה מקורבנותיה סכום העומד על 140 אלף דולר. על פי כלי התקשורת המקומיים, רנגסיוותפורן עברה השבוע הפלה טבעית ונשלחה לטיפול בבית החולים. במקביל, המשטרה מסרה כי לא תהיה זכאית לערבות, משום שלטענתם היא מהווה סכנה לציבור. בעלה לשעבר, שוטר בכיר במשטרת תאילנד, עמד אף הוא בפני אישום פלילי, בחשד לטיוח הפרשה.