שבוע חלף מאז "המרד הצבאי" של ראש "כוח וגנר", יבגני פריגוז'ין, ועתיד מיליציית שכירי החרב לוט בערפל. בתוך כך, נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי טען היום (ראשון) לאבידות חסרות תקדים בקרב המיליציה, כשלטענתו נהרגו בשורותיה 21 אלף בני אדם. לדבריו, "המיליציה ספגה הפסדים קשים, במיוחד במזרח אוקראינה, בזמן שהיא נלחמה מול היחידות החזקות ביותר בשורות הצבא שלנו, ולמעשה נפצעו 80 אלף שכירי חרב נוספים".

בתוך כך, בנאומו האחרון הדגיש הנשיא כי "המרד של פריגוז'ין השפיע רבות על העוצמה הרוסית בשדה הקרוב, ויכול להועיל רבות למתקפת הנגד שלנו. אנחנו צריכים לנצל את המצב הזה כדי לדחוק את האויב מארצנו". הוא הוסיף כי "רוסיה מפסידה במלחמה, אין להם הישגים בשדה הקרב באוקראינה והם מחפשים את מי להאשים". עם זאת, זלנסקי אמר כי לא יאיץ את המתקפה, "כל מטר, כל ק"מ של אש עולה בחיי אדם, לא ניתן לעשות זאת בצורה מהירה, אנחנו מאוד זהירים כלפי אנשינו".

ראש כוח וגנר יבגני פריגוז'ין טוען כי הושגה שליטה מלאה בבאחמוט  (צילום: רויטרס)
ראש כוח וגנר יבגני פריגוז'ין טוען כי הושגה שליטה מלאה בבאחמוט (צילום: רויטרס)

כוח וגנר (צילום: gettyimages)
כוח וגנר (צילום: gettyimages)

במהלך נאומו, התייחס זלנסקי גם לחשש כי יאבד את התמיכה הדו-מפלגתית מארה"ב, בעקבות הודעות שפרסמו כמה חברי קונגרס מהמפלגה הרפובליקנית. הנשיא האוקראיני אמר - "מייק פנס ביקר בקייב והצהיר כי הוא תומך באוקראינה, כשאמר 'אני קודם כל אמריקאי ורק אחר כך אני רפובליקני". עוד ציין כי "יש לנו תמיכה דו-מפלגתית, אולם יש מסרים שונים בקרב המפלגה הרפובליקנית שקוראים לעצור את התמיכה בקייב, לפעמים אלו מסרים מסוכנים. הדבר החשוב ביותר עבור אוקראינה הוא לא לאבד את התמיכה המשותפת".

אמש דווח, כי במהלך ביקור חשאי שקיים וויליאם ראש ה-CIA ויליאם ברנס, במהלך החודש שעבר באוקראינה, חשפו בפניו גורמים אוקראינים תכנית ייחודית להשתלטות מחדש על השטחים שנכבשו ע"י הרוסים, מאז תחילת המלחמה בפברואר אשתקד. כמו כן, התכנית שהוצגה בפניו עוסקת באמצעים להביא את הרוסים אל שולחן המשא ומתן, לראשונה מזה יותר משנה. 

במהלך ביקורו של  ויליאם ברנס, הוא נפגש בין היתר עם הנשיא האוקראיני ולדימיר זלנסקי, כך מסר גורם אוקראיני. עוד הוסיף, כי מטרת הביקור הייתה "להדגיש פעם נוספת את המחוייבות של ממשל ביידן לשיתוף מידע מודעיני עבור אוקראינה".