הקרב לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב 2024 מתחמם: מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, מי שנחשב ליריבו העיקרי של הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, עורר סערה בקרב פעילי להט"ב רפובליקנים בעקבות סרטון שפרסם במסגרת קמפיין הבחירות שלו, לקראת הפריימריז במפלגה. בסרטון, תקף מושל פלורידה את טראמפ על תמיכתו בעבר בקהילה. פעילי להט"ב רפובליקנים תקפו את דה-סנטיס ואמרו כי מדובר ב"עמדות מסוכנות ומטופשות".

הסערה החלה לאחר שחשבון הטוויטר "DeSantis War Room" שיתף ביום שישי האחרון, הים האחרון של חודש הגאווה, סרטון ובו צילומים של טראמפ בוועידה הלאומית הרפובליקנית בשנת 2016, כשהוא מצהיר כי "יעשה כל שביכולתו כדי להגן על הקהילה הלהט"בית". בסרטון נאמר כי "טראמפ התחייב להגן מפני מתקפות טרור", שבועות לאחר הירי במועדון הלילה Pulse, מועדון של הקהילה באורלנדו, בו אירע ירי המוני קטלני, שבמהלכו נרצחו 49 בני אדם.

הסרטון גם הציג חולצות שעליהן הודפס הכיתוב "LGBTQ for Trump", שנמכרו במהלך קמפיין הבחירות של הנשיא. בהמשך, הוצג קטע של טראמפ כשהוא מתראיין לאחת מרשתות התקשורת בארה"ב, ומצהיר כי יאפשר לטרנסית קיילי ג'נר להשתמש באילו שירותים שבהם תבחר במגדל טראמפ. כמו כן, בריאיון נוסף, תועד כשהוא נשאל - "האם יש לאפשר לנשים טרנסיות להשתתף בתחרות 'מיס יוניברס', והשיב בחיוב.

לאחר מכן, ללא כל הקדמה, הסרטון שינה כיוון והחל לעסוק במושל פלורידה, רון דה-סנטיס, כשברק יוצא מעיניו. הסרטון מתפאר בכך שדה-סנטיס פעל רבות נגד הקהילה הלהט"בית. בתחתית הסרטון, ניתן להבחין בכותרות מאתרי התקשורת בארה"ב, המציגות את פועלו של המושל נגד הקהילה. באחת הכותרת אף נכתב - "דה-סנטיס חתם על רשימת החוקים הכי אנטי-טרנסית בהיסטוריה המודרנית". ברקע רצות תמונות של גברים שריריים ללא חולצה, ושחקנים הוליוודיים שונים כמו בראד פיט, מהסרט "טרויה", ולאונרדו דיקפריו מהסרט "הזאב מוול סטריט". 

המשתמש "DeSantis War Room" צייץ את הסרטון וכתב: "לסיכום חודש הגאווה, בואו נשמע מהפוליטיקאי שעשה יותר מכל רפובליקני אחר כדי לחגוג אותו". הסרטון כאמור, זכה לביקורת קשה מצד חברים בקהילה הלהט"בית. בהודעה הגינוי נכתב כי "המסר של הקמפיין הוא מפלג, רפובליקנים ושמרנים אחרים יודעים שדה-סנטיס הרחיק מצביעים ממדינות מתנדנדות ומצביעים צעירים יותר, הרטוריקה הקיצונית של דה-סנטיס באה שוב לידי ביטוי".

טראמפ מניף את דגל הגאווה בקמפיין הבחירות ב-2016 (צילום: Chip Somodevilla/Getty Images)
טראמפ מניף את דגל הגאווה בקמפיין הבחירות ב-2016 (צילום: Chip Somodevilla/Getty Images)

כזכור, לפני כחודש וחצי הכריז מושל פלורידה כי יתמודד בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2024. ההודעה הדרמטית נמסרה בשיחה בשידור חי ב-Twitter Spaces עם אילון מאסק, הבעלים של הפלטפורמה. על פי כל הסקרים האחרונים שנערכו בארה"ב, דה-סנטיס נושף בעורפו של נשיא ארה"ב לשעבר, דונלד טראמפ, כשהפער ביניהם ממשיך להצטמצם. מיד לאחר ההכרזה, פרסם דה סנטיס וידאו בחשבון הטוויטר הרשמי שלו, כשבו הוא מצהיר כי "הראינו שאנחנו יכולים וחייבים להחיות את אמריקה, אנחנו צריכים את האומץ להוביל את הכוח ולנצח".

כניסתו של דה סנטיס למירוץ הפריימריז הרפובליקני נגד הנשיא לשעבר טראמפ הייתה צפויה, אך ההחלטה לעשות זאת עם מאסק מוסיפה אלמנט מפתיע ומעניקה לדה-דסנטיס גישה לקהל גדול באינטרנט. כזכור, מאסק עצמו הודיע כבר בשנה שעברה כי יתמוך במפלגה הרפובליקנית - כך שייתכן כי זו הסיבה שדה סנטיס בחר דווקא בטוויטר. דסנטיס צפוי להופיע מאוחר יותר בפוקס ניוז בראיון עם טריי גאודי, חבר קונגרס לשעבר מדרום קרוליינה.