בצל המשך המהומות האלימות ברחבי צרפת, הרשויות בפריז הכריזו היום (ראשון) כי הכוננות הגבוהה תימשך, כשהכריזו על הצבתם של 7,000 שוטרים נוספים ברחבי הבירה. זאת, לאחר שבמהלך הלילה נעצרו 719 בני אדם נוספים. המשטרה המקומית גם הגבירה את האבטחה בשאנז אליזה, אחת השדרות המרכזיות בבירה הצרפתית, לאחר הקריאה ברשתות החברתיות להגיע לשדרה ולהמשיך בהתפרעויות. המקום שבדרך כלל עמוס בתיירים, התרוקן בימים האחרונים, וחזיתות החנויות כוסו כמעט במלואן כדי למנוע נזק פוטנציאלי.

בתוך כך, לאחר שאמו של נאהל בן ה-17 תקפה בחריפות את המשטרה, סבתו התראיינה לערוץ BFM TV וקראה לעצור את המהומות. סבתו אמרה כי "אני לא רוצה לראות הרס של חנויות, אוטובוסים ובתי ספר, אני רוצה שזה ייפסק, האנשים האלו גורמים להרס, ואני קוראת לכם - תפסיקו, אני עייפה, גם לאמו של נאהל אין יותר חיים".

עימותים אלימים בפריז (צילום: AFP via Getty Images)
עימותים אלימים בפריז (צילום: AFP via Getty Images)

רכבים שהוצתו בפרבר פריז (צילום: gettyimages)
רכבים שהוצתו בפרבר פריז (צילום: gettyimages)

ליל מהומות נוסף בצרפת  (צילום: REUTERS/Juan Medina)
ליל מהומות נוסף בצרפת (צילום: REUTERS/Juan Medina)

קרוב משפחתו של נאהל, שביקש להישאר בעילום שם, שוחח עם רשת BBC וגינה את האירועים האחרונים במדינה. לדבריו, העימותים, שבהם נעצרו אלפי בני אדם, נבזזו חנויות והוצתו אלפי כלי רכב, לא כיבדו כלל את זכרו של נאהל. עוד ציין כי "לא ביקשנו לשבור דבר או לגנוב, כל זה לא בשביל נאהל. כן קראנו לקיים צעדה לזכרו, ניתן לכעוס, אך ללא התפרעויות". במקביל, חברו הקרוב של נאהל, שיתף על החיים הקשים בתור מהגר שחור המתגורר בשכונת עוני בצרפת, וסיפר על הגזענות שהנערים חווים מהמשטרה על בסיס יומי. לדבריו, "המשטרה משפילה אותנו, מעליבה אותנו ומתנהגת בחוסר כבוד, עכשיו הם גם הורגים אותנו".

המהומות שנמשכות כבר כמעט שבוע גרמו להרס ולזעזוע בכל רחבי צרפת, כשאחד האירועים שהסעיר את המדינה אירע במהלך הלילה בל'האי-לה-רוסה, אחד הפרברים של הבירה פריז. ראש העיר, וינסנט ז'אנברן, סיפר כי המתפרעים דהרו עם מכונית לכיוון השער של ביתם ואף הציתו אותה לאחר מכן, כדי לנסות ושרוף את הבית כולו. ראש העיר סיפר כי בזמן שאשתו והילדים ניסו להימלט, אחד מילדיו נפצע. מאוחר יותר, שיתף ראש העיר בכאב: "אני מזועזע, אין לי מספיק מילים כדי לתאר זאת".

העימותים האלימים ברחבי צרפת: ירי זיקוקים לעבר שוטרים

בתוך כך, הרשויות בצרפת עדכנו כי במהלך המהומות הליליים נפצעו 45 שוטרים, נגרם לזק ל-74 מבנים, בהם 26 תחנות משטרה, ו-577 כלי רכב הוצתו. בלילה הקודם, נעצרו יותר מ-1,300 בני אדם, ודווח על 2,560 הצתות.

התקרית שהציתה את המהומות אירעה בנאנטר, אחד מפרברי פריז, שם נורה למוות הנער, נהאל, כשסירב לעצור לבדיקה משטרתית שגרתית. המשטרה המקומית טענה כי הנער סיכן את חייהם, אך בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות נראה אחד השוטרים כשהוא מכוון את נשקו לעבר נהג מרצדס, ויורה לעברו כשניסה להימלט. השוטר היורה נעצר.