ארגון הביון הלאומי של טורקיה (MIT) טען היום (שני) כי חשף לאחר מעקב של מספר חודשים "תא רפאים" של 56 סוכנים שאינם אזרחים המדינה שעבדו עבור המוסד. על פי דווחים בכלי תקשורת במדינה, שבעה מהעצורים הודו כי עבדו עבור ארגון הביון הישראלי. 

הסתבכות בטורקיה? דיווח: הרשויות באיסטנבול סיכלו מבצע של המוסד ועצרו 44 בני אדם
דיווחים בטורקיה: "נחשפה רשת ריגול של המוסד - 11 נעצרו"

עוד דווח כי שבעת החשודים הם בין 56 הפעילים הקשורים לסך של תשע רשתות, שכל אחת מהן מפוקחת על ידי תשעה סוכני מוסד. מהמסמכים של ה-MIT עלה כי הסוכנים אספו מידע על אזרחים זרים באמצעות שיטת ניתוב מקוונת, עקבו אחר תנועות רכב באמצעות GPS, פרצו לרשתות מוגנות בסיסמה המבוססות על מכשירי Wi-Fi ומצאו מיקומים פרטיים. הפעילים גם עקבו פיזית אחר יעדים מסוימים שקבע המוסד למעקב, צילם פגישות אחד על אחד וביצע מעקב אחר אזרח ישראלי. 

רשת ''סוכני המוסד'' שנתפסה בטורקיה (צילום: רשתות ערביות)
רשת ''סוכני המוסד'' שנתפסה בטורקיה (צילום: רשתות ערביות)

התא, המורכב מאזרחים ממדינות שונות במזרח התיכון, השתמש במספר אתרים מזויפים במספר שפות בעיקר בערבית, כדי להשיג מיקומים טכניים וכתובות IP אמתיות. כל התקשורת בין סוכני המוסד בטורקיה ומחוצה לה נעשתה באמצעות קווי טלפון ניידים חד-פעמיים בבעלות מזויפת בספרד, אנגליה, גרמניה, שוודיה, מלזיה, אינדונזיה ובלגיה.

ה-MIT טען כי המוסד שלח את מרגליו ממוצא ערבי באיסטנבול ללבנון ולסוריה במיוחד כדי לאסוף מידע מודיעין ולסמן מקומות שייפגעו על ידי מל"טים חמושים. הסוכנים גילו את קואורדינטות מדויקות של בניין בבירות שנכבש על ידי חיזבאללה, וכן את זהותם של אנשי הצבא והדרג הפוליטי המתגוררים בקומה השלישית של הבניין.

עוד דווח כי המוסד שלח עשרות מרגלים, כולל אזרחים טורקים, לטיולים תיירותיים סודיים בשלוש תחנות - תחילה לסרביה, אחר כך לדובאי ולבסוף לבירת תאילנד בנגקוק, שלושה מקומות שאינם מצריכים ויזה לאזרחים טורקים. בבנגקוק, הפעילים הועברו למרכז סודי כדי ללמוד ריגול.  גבר טורקי לימד אותם לכתוב דוחות, לפקח על מטרות, להתחמק ולהימלט משירותי מודיעין, לתעד, לצפות ולנתח מידע מודיעיני ולהציב מכשירי מעקב לוויינים על כלי רכב.

ל-MIT נודע גם כי המוסד פיתח שיטות מסובכות מדי וניהל פעולות שונות באיסטנבול כדי להתחמק מהמודיעין הטורקי. בעוד המוסד החזיק בלשכות כביכול בתחומים עסקיים שונים במלזיה, אינדונזיה ושבדיה, כל הפעילות נוהלה מישראל.