דו"ח חדש טוען כי ארצות הברית מממנת, מאמנת ומפעילה קבוצות של " "משטרת צללים" ביותר מ-12 מדינות ברחבי העולם לביצוע פעולות ביטחוניות, כך דווח בוול סטריט ג'ורנל. על פי הדיווח , צוותים של שגרירות ארה"ב במדינות אלו בוחרים את יחידות אכיפת החוק המקומיות שלהם, בודקים את התנהגות המועמדים ומבצעים מינויים התואמים את האינטרסים של ארה"ב.

עוד דווח כי באחד המקרים חוקרים ממשטרת קנייה בגיבוי אמריקאי, התחזו לסוחרים כדי להבריח יונק מסוג פנגולין הנמצא בסכנת הכחדה. גורמים בקניה מדגישים כי היחידות נמצאות בסופו של דבר בסמכותו של מנהל החקירות הפליליות הקנייתי, בהתאם לחוק המקומי ולהסכמי ארה"ב-קניה. "לרוב, יש לנו שליטה מבצעית", אמר גורם בלשכה לביטחון דיפלומטי של מחלקת המדינה.

ההתפשטות העולמית של יחידות משטרה זרות שנבדקו על ידי ארה"ב נותרה לא ידועה ועומדת בפני בדיקה ציבורית מועטה. חלק מהקנייתים שכבר יודעים על קיומן של יחידות אלה, מאמינים שגורמים זרים מפעילים השפעה רבה מדי על אכיפת החוק המקומית. 

במקרה אחר, המנהל לאכיפת הסמים האמריקאי היה אחד משחקני המפתח ב"מלחמות הקוקאין" בקולומביה, בוליביה ופרו בשנות ה-80. סוכנים אמריקאים גייסו מקומיים לאחר בדיקות קפדניות. מדיווחים באותם השנים עולה כי היכולת של המנהל לשמור על יעילותן של היחידות הייתה תחת לחץ דיפלומטי אינטנסיבי מצד ממשלת ארה"ב.

במאי האחרון, יחידה המזוהה עם וושינגטון  במדינת גיאנה  סייעה לאתר ולעצור גבר מבוקש בארה"ב בגין התעללות מינית בילדים. במקרה נוסף, יחידה קולומביאנית עצרה מבצע של הברחת בני אדם בשבעה ערים שונות.