לאחר המרד הצבאי ברוסיה שנמשך פחות מ-48 שעות והופסק בעקבות תיווכו של נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, הגיעה ה"נקמה" של רוסיה במייסד כוח וגנר, יבגני פריגוז'ין. על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, שירות הביטחון הפדרלי של רוסיה (FSB) פשט על ארמונו, וחשף את הפאר שבו חי "השף של פוטין" לשעבר. כוחות הביטחון הרוסיים חשפו מצבור כלי נשק, חדר תפילה פרטי, סאונה, חדר כושר, מנחת מסוקים וכמות לא קטנה של מטילי זהב.

במקביל, העיתון הרוסי "איזבסטיה", התומך בשלטונו של הנשיא ולדימיר פוטין, דיווח כי אנשי הביטחון גם חשפו כסף מזומן רב בשווי 111 מיליון דולר, דרכונים ושלל פאות בצורות ובצבעים שונים. בתוך כך, כלי תקשורת עצמאיים התומכים באופוזיציה הרוסית, טענו כי בזמן הפשיטה מצאו כוחות הביטחון תמונות של פריגוז'ין בשלל תחפושות:

מייסד כוח וגנר טרם הופיע בפומבי מאז שהסתיים המרד הצבאי, ועתידה של מיליציית שכירי הרחב לוט בערפל. ביום שני האחרון, ערוץ טלגרם המשמש את הקבוצה לצורכי גיוס, פרסם כי היא הקפיאה זמנית את כלל הגיוסים, בזמן שחייליה עוברים לבלארוס. צילומי לוויין, ביחד עם דיווחים מרוסיה, הצביעו על כך שלפחות שלושה מחנות גדולים נבנו בשטח בלארוס, ועשויים לשמש למשטחי אימונים עבור שכירי החרב. פקידים בנאט"ו ציינו שהמעבר של כוח וגנר לבלארוס היא סיבה לדאגה עבור המשך המלחמה באוקראינה.

הוול סטריט ג'ורנל דיווח בשבוע שעבר, כי ראש "כוח וגנר", תכנן ללכוד בכירים בצמרת הרוסית. גורמי מודיעין מערביים טוענים כי לשירות הביטחון הפדרלי ברוסיה היה מידע מוקדם על התכנון של פריגוז'ין. על פי הדיווח, שכירי החרב של מי שכונה בעבר "השף של פוטין", תכננו ללכוד שורה של בכירים, כאשר פריגוז'ן האיץ את התכניות, לאחר שלשירות הביון המקומי נודע על המזימה.

עוד דווח, כי התוכנית המקורית של פירגוז'ין הייתה ללכוד את שר ההגנה, סרגי שויגו, וכן את הרמטכ"ל ולרי גרסימוב, במהלך ביקור שערכו השניים בסמוך לגבול עם אוקראינה. עם זאת, ה-FBS חשף את התוכנית יומיים לפני שיצאה לפועל, כך על פי גורמי מודיעין במערב. ניקטור זולוטוב, מפקד המשמר הלאומי של רוסיה, כוח פנימי שכפוף ישירות לנשיא, אישר כי הרשויות אכן ידעו על כך. בריאיון לכלי תקשורת מקומי, אמר כי "הדלפות ספציפיות על התכנון של כוח וגנר הודלפו היישר מהמחנה של פריגוז'ין".