לאחר מבצע "בית וגן" בג'נין: בכיר בתנועת פת"ח, שאמי אל-שאמי, אמר הלילה (בין רביעי לחמישי) כי נשיא איחוד האמירויות, שייח' מוחמד בן-זאיד, ביקש לאמוד את היקף הנזקים במחנה הפליטים. לדבריו, "השייח' הביע תמיכה בעניין הפלסטיני והצהיר כי הוא מוכן לבנות מחדש את מחנה הפליטים בג'נין כתוצאה מההרס שספג ממתקפת הטרור של ישראל". אל-שאמי הוסיף: "אנו רואים בשיתוף הפעולה ההדוק עם איחוד האמירויות חלק בלתי נפרד מהמאבק הפלסטיני והשאיפה להשיג צדק וחירות". 

במקביל, דימיטרי דיליאני, חבר המועצה המהפכנית של תנועת פת"ח, הביע גם הוא הערכה לדבריו של בן-זאיד, ואמר: "התמיכה של האמירויות לאחר גל הטרור וההרס של הצבא הישראלי היא תמיכה הומניטרית ראשונה כלפי ג'נין ואנשיה, והיא משקפת את עמדתה של איחוד האמירויות כלפי המטרה הפלסטינית בהתאם לעמדותיה ההיסטוריות". דיליאני הדגיש כי בנוסף לתמיכה הפוליטית, איחוד האמירויות מספקת תמיכה כלכלית לעם הפלסטיני. לדבריו, ב-2002, לאחר מבצע "חומת מגן", סיפקה איחוד האמירויות 25 מיליון דולר לשיקום מחנה הפליטים בעיר.

מוחמד בן זאיד (צילום: רויטרס)
מוחמד בן זאיד (צילום: רויטרס)

על פי כלי התקשורת הפלסטינים, איחוד האמירויות מדורגת במקום הרביעי מבין עשר המדינות המובילות בתמיכה הכלכלית ברשות הפלסטינית. מאז הקמת הרשות, סיפקה איחוד האמירויות תקציב עתק לפרויקטים ותשתיות בשווי 2.104 מיליארד דולר. דיליאני ציין כי בנתונים הללו לא כלולים מאות מיליונים נוספים שסיפקה איחוד האמירויות באמצעות אונר"א או ארגונים אחרים הפועלים בקרב הפלסטינים.

לאחר סיום המבצע בג'נין, טען ראש עיריית ג'נין כי ההרס בעיר הוא "קטסטרופלי, כמו אחרי רעידת אדמה". הרשויות בג'נין טענו אמש כי הדחפורים של צה"ל גרמו להרס מסיבי של מבנים, וכי צה"ל "הרס בכוונה צינורו מים", ובעקבות כך העירייה הגבילה את הצריכה של התושבים. עוד טענו בעירייה המקומית, כי נהרסו קווי טלפון, קווי חשמל, כשההרס נאמד על מיליוני שקלים. 

הרס בג'נין לאחר מבצע ''בית וגן'' (צילום: REUTERS/Mohamad Torokman)
הרס בג'נין לאחר מבצע ''בית וגן'' (צילום: REUTERS/Mohamad Torokman)

רחוב במחנה הפליטים בג'נין (צילום: נסאר אשתיה, פלאש 90)
רחוב במחנה הפליטים בג'נין (צילום: נסאר אשתיה, פלאש 90)

במהלך המבצע, טענו הפלסטינים כי אזרחים רבים "נעקרו מבתיהם ונאצלו למצוא מקלט". עדי ראייה סיפרו כי "כוחות צה"ל אילצו אזרחים להתפנות מבתיהם, והם עשו זאת באמצעות רמקולים וירי, זה כאילו אנחנו חיים באסון נוסף". עיריית ג'נין הודיעה כי קיבלה קריאה מראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה, להגיש סיוע לאזרחי כל המחוז, וכי גם בנק "פלסטין" ממשיך להעניק סיוע לאנשים שפונו מבתיהם. גורמים בעירייה סיפרו כי "מה שקורה עכשיו מזכיר לנו את מה שאירע בנכבה ב-1948, כשאנשים נעקרו מבתיהם, כך גם אירע ב-2002".