יסייע במאבק מול הפורעים? הצעת חוק חדשה, המאפשרת לעשות בחשאי שימוש מרחוק במיקרופונים ומצלמות של טלפונים ניידים, אושרה לאחרונה בצרפת. אישור ההצעה מגיע לאחר המהומות הקיצוניות שאירעו בבירה פריז ובמוקדים נוספים במדינה, במהלכן הושחתו בין היתר תשתיות התחבורה הציבורית בסך של עשרות מיליונים. 

ליל מהומות נוסף בצרפת: רכבים ובניינים הוצתו, בע"ח שוחררו מכלובים בגני חיות

החוק כבר זכה לביקורת רבה, זאת בטענה כי הדבר יאפשר למשטרה גישה בלתי מוגבלת למיקומם של אזרחים. עם זאת, על פי הצעת החוק, היא תחול רק על חשודים בפשעים, שעונשם הפוטינציאלי יכול להגיע לחמש שנות מאסר ומעלה. 

התפרעויות והצתות ברחבי צרפת. באדיבות REUTERS/Juan Medina

שר המשפטים הצרפתי טען כי הדבר ישפיע בפועל רק על עשרות מקרים במהלך השנה. "למשטרה תהיה גישה לסוגים שונים של מכשירים - טלפון, מיקרופון, רמקול, מצלמת מחשב ואף מערכת ממוחשבת של מכונית, הכל ללא ידיעת הנוגעים בדבר", נטען נגד ההצעה. 

עוד הוסיפו: "קבלת עצם העיקרון שהם הופכים לכוחות עזר משטרתיים, מבלי שיהיו מודעים לכך. הדבר מהווה בעיה רצינית בחברה שלנו". כאמור, המהומות הקשות שאירעו ברחבי צרפת לפני כשבוע הובילו לאלפי מעצרים. 

בניינים וכלי רכב רבים הוצתו, ותשתיות התחבורה הציבורית הושחתו בעלות של מיליונים. "סצנות הביזה והאלימות אינן מקובלות", תקף ראש עיריית מרסיי בנואה פיאן.