נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר כי לאוקראינה שמורה הזכות להצטרף לברית הצבאית "ללא כל ספק", זאת בעקבות שיחות שערך עם הנשיא ולדימיר זלנסקי לפני פסגת נאט"ו בליטא שצפויה להיערך בשבוע הבא. רוסיה מצדה מסרה כי היא "עוקבת מקרוב" אחר השיחות בין זלנסקי לארדואן.

אוקראינה שינתה את המשוואה? הדוח החדש שצריך להדאיג את הקרמלין
לוקשנקו הכחיש שפריגוז'ין בשטח בלארוס וטען - "זה מיקומו האמיתי"

המנהיג האוקראיני ערך השבוע ביקורים מדיניים במספר מדינות החברות בנאט"ו, וניסה להשיג תמיכה רבה ככל האפשר בהצטרפותה של אוקראינה לברית. מדיניות "הדלת הפתוחה" של נאט"ו דוגלת בכך שכל מדינה יכולה להצטרף לברית כל עוד היא מוכנה ומסוגלת לקיים את עקרונות האמנה ועומדת בתנאים הנדרשים. מספר מדינות במזרח אירופה הממוקמות בקרבתה של אוקראינה תמכו בהצטרפותה לברית בסיום המלחמה מול רוסיה. גורמים אחרים טענו מנגד כי האצת תהליך ההצטרפות עלול לייצר פרובוקציות.

בתוך כך, אמש דווח כי ממשל ביידן אישר לראשונה משלוח של פצצות מצרר לאוקראינה. גורמים רשמיים מסרו כי המשלוח עשוי להיכלל בחבילת הסיוע הצבאית כבר בחודש הבא. לדברי פקיד אמריקאי: "ללא ספק תהיה לכך השפעה על שדה הקרוב". באוקראינה כבר דרשו בעבר מארה"ב שתספק את הנשק, שנאסר לשימוש ע"י יותר ממאה מדינות, בהן צרפת, בריטניה וגרמניה. ביידן אמר לרשת CNN כי שליחת הנשק השנוי במחלוקת הייתה "החלטה קשה" עבורו, אך הנשיא אישר זאת לבסוף כיוון שאוקראינה זקוקה בדחיפות לסיוע עבור הלחימה במתקפת הנגד, ומשום שמצבורי הנשק שלה עצמה הולכים ואוזלים.