קצב ביעור היערות באזור האמזונס בברזיל הצטמצם ביותר משליש בששת החודשים הראשונים של כהונת הנשיא לולה דה סילבה, וזאת אחרי פגיעה נרחבת ב"ריאות של כדור הארץ" במהלך שלטונו של הנשיא הקודם ז'איר בולסונרו. על פי נתונים לווייניים שסיפקה הממשלה הברזילאית, שטחם של יערות הגשם הצטמצם ב־2,649 קמ"ר בין ינואר לבין יוני השנה - וזאת לעומת שטח של 3,988 קמ"ר בששת החודשים המקבילים בשנה שעברה, תחת בולסונרו. רק בחודש שעבר נרשמה ירידה של 41% בטיהור היערות לעומת יוני 2022.

"המאמץ להפוך את עקומת הצמיחה הושג בהצלחה. זו עובדה - ביעור היערות אינו גדל", הצהיר מנכ"ל משרד הסביבה ז'ואאו פאולו קפוביאנקו. "הגענו למגמה של ירידה הדרגתית בביעור היערות באמזונס", הוסיפה שרת הסביבה מרינה סילבה.

הנשיא לולה, המנהיג הוותיק של השמאל בברזיל, התחייב במהלך קמפיין הבחירות בשנה שעברה כי הוא יצמצם את כריתת יערות הגשם במטרה לעצור את הביעור לחלוטין עד סוף העשור. מאז כניסתו לתפקיד בינואר האחרון, הוא החל לבטל את המדיניות הסביבתית של קודמו, מנהיג הימין הקיצוני, שהסיר את ההגנות על האזור החיוני והתיר בנייה וכרייה שהאיצו את ביעור היערות לרמה הגבוהה ביותר זה 15 שנה.

עם זאת, החשש הוא כי עונת הקיץ היבשה בין יולי לאוקטובר תפגע במגמה החיובית. בחודש שעבר התרחשו 3,075 שריפות, הנתון הגבוה ביותר מאז שנת 2007, והרשויות הסביבתיות במדינה התריעו כי תופעת אל ניניו, שהחלה לאחרונה וגורמת לטמפרטורות גבוהות במיוחד באזור האמזונס, עלולה להגביר את סכנת השריפות.