מפקד לגיון "חופש לרוסיה", מקסימיליאן אנדרוניקוב, הצהיר היום (ראשון) בראיון ל"אובזרבר" כי לוחמיו מתכננים פשיטה חוצת גבולות נוספת לרוסיה, תוך ניצול אי-הסדר המתרחש בתוך הקרמלין בעקבות מרידתו של יבגני פריגוז'ין.

חטיפת הישראלית בעיראק: דיווחים על משא ומתן בין ישראל לאיראן להחזרתה

בראיון התריע אנדרוניקוב, המכונה סיזר, בפני הפתעה נוספת הצפויה לפוטין: "תהיה הפתעה נוספת בחודש הקרוב בערך. זה יהיה המבצע השלישי שלנו. אחרי זה יהיה רביעי, וחמישי. יש לנו תוכניות שאפתניות. אנחנו רוצים לשחרר את כל השטח שלנו".

הלגיון, המורכב מכמה מאות מתנדבי צבא רוסים, ביצע פיגועים במאי ובתחילת יוני. הוא כבש כפרי גבול ליד העיר בלגורוד ברוסיה, התכתש עם הצבא הרוסי ולקח 10 חיילים רוסים בשבי. שני חברי המיליציה נגד הקרמלין נהרגו, טען סיזר.

המבקרים לעגו ללגיון כפרויקט יחסי ציבור המנוהל על ידי ראש המודיעין הצבאי המוכשר של אוקראינה, קירילו בודאנוב. התקשורת הממלכתית הרוסית כינתה את סיזר בן ה-49 קיצוני ונאצי. התובעים האשימו אותו בפשעים כולל בגידה במולדת. הוא הודה שהמיליציה שלו יכולה לתפקד רק עם עזרה צבאית אוקראינית, אבל אמר פעם אחת בשטח הרוסי הם קיבלו החלטות עצמאיות משלהם. 

בשיחה עם ה"אובזרבר", קיסר כינה את עצמו "מונרכיסט חוקתי". לדבריו, הוא מעריץ את וינסטון צ'רצ'יל ומרגרט תאצ'ר, והדגיש כי לוחמי הלגיון כללו אנשים בעלי דעות שמאל וימין, וכן תומכים של אלכסיי נבלני, מנהיג האופוזיציה הרוסי שהורעל על ידי סוכנות הריגול FSB וכעת בכלא. "אנחנו אב טיפוס של חברה רוסית עתידית. יש נקודות מבט שונות", אמר. הלגיון "נלחם ומת" למען עתידה של אוקראינה כמו גם של רוסיה. זה מאבק משותף, טרגדיה משותפת", ציין.

כשנשאל בדבר המרד של פריגוז'ין אמר: "אני לא מכבד את פריגוז'ין. לו ולפוטין יש אותם ערכים. פריגוז'ין כריזמטי יותר ופונה לאולטרה-פטריוטים שרוצים להילחם עד הסוף. הם חושבים ששיטות קשות יותר יביאו להם ניצחון. זה לא ריאלי". פירוק ואגנר מגביר את סיכוייה של אוקראינה בשדה הקרב, על פי טענתו. "ווגנר היה התלבושת הצבאית המוכשרת ביותר של רוסיה. נלחמתי נגדם בבקהוט. הם כמעט הצליחו לכבוש את העיר. היציאה שלהם מדכאת את המורל של הצבא הרוסי". הוא המשיך: "אני בטוח ב-100% שהמתקפה הנגדית של אוקראינה תצליח".

יבגני פריגוז'ין, מפקד קבוצת כוח ואגנר  (צילום: רויטרס)
יבגני פריגוז'ין, מפקד קבוצת כוח ואגנר (צילום: רויטרס)

משטרו של פוטין לטענתו "סדוק ולא יציב" ויש אומללות בתוך הצבא הרוסי, המונעת מהעובדה שחיילים "חסרי מצפון" רבים מהמחוזות שהצטרפו בגלל היותם שבורים לא קיבלו שכר. "יש בעיה ענקית עם כסף", אמר. הוא התבטא בחריפות כלפי פוטין שאותו תיאר כ"נער פושע" קטן ופחדן, שניסה להטיל אימה על יריביו לכדי כניעה, אך נסוג בכל פעם שהתעמת איתו בכוח.

"הוא השפיל וצמצם את האוכלוסייה הרוסית, תוך שהוא משחק לפי האינסטינקטים הכי קשים שלהם. הם נהיו טיפשים ותוקפניים. הוא אומר להם שהם חיים רע בגלל המערב ולא בגלל האמת - שתנאי החיים הירודים שלהם הם תוצאה של גנבות וממשלת המאפיה במוסקבה", אמר. לאחר 23 שנים בשלטון, פוטין הפך לפרנואיד, מבוהל וכמו סטאלין בשנותיו האחרונות, הדרך היחידה להיפטר ממנו הייתה להפיל אותו באמצעות נשק" אמר, וציין כי הלגיון נהנה מתמיכה של רוסים רבים שמאסו בשלטון פוטין.

את להקתו הקטנתה השווה המנהיג ל"צבא פיני קטן" שנלחם בגבורה בשנים 1939-40 נגד "הדוב האדום", במהלך מלחמת החורף בין ברית המועצות לפינלנד. "אנחנו מייצגים את החלק הטוב, האמיץ והחכם ביותר ברוסיה", אמר. כמו כן, הוא סמוך ובטוח כי כדי להפיל את המשטר במוסקבה יש צורך הכרחי בנשק, לא במילים.