נשיא ארה"ב ג'ו ביידן העניק היום (ראשון) ריאיון ל-CNN במהלכו התייחס ליחסים עם ישראל, לכך שראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין  לא הוזמן לבית הלבן למרות שעברה יותר מחצי שנה מאז הקמת הממשלה, וכן התייחס להתקדמות המגעים לנרמול היחסים עם סעודיה. 

לא משנאת ישראל: זו הסיבה שנתניהו עדיין לא הוזמן לבית הלבן | שלמה שמיר
השפל ביחסים עם ממשל ביידן - לא רק בגלל הרפורמה | אנה ברסקי

ביידן נגד נתניהו ונגד הרפורמה: "ישראל לא יכולה להמשיך בדרך הזו" (צילום: רויטרס)

במהלך הדברים ביידן נשאל אם יזמין את נתניהו לבית הלבן, והזכיר כי נשיא ישראל יצחק הרצוג יגיע בקרוב לבית הלבן לביקור. הוא התייחס לממשלת הימין הנוכחית, אותה כינה "הכי קיצונית שראיתי", ואמר כי "ביבי מנסה למצוא דרך לנווט בין הבעיות של הקואליציה שלו".

ביידן אמר שהוא ממשיך להאמין שפתרון שתי המדינות הוא הדרך הנכונה קדימה בסכסוך בין ישראל לפלסטינים, והוא מתח ביקורת על הרכבה של ממשלת נתניהו, ואמר שיש לו "אחד מחברי הקבינט הכי קיצוניים שראיתי, ואני חוזר כל הדרך חזרה לגולדה מאיר והכל".

"זה לא כל ישראל עכשיו בגדה המערבית, כל הבעיה של ישראל, אבל הם חלק מהבעיה, ובמיוחד אותם אנשים בקבינט שאומרים 'אנחנו יכולים להתיישב בכל מקום שנרצה". אין להם זכות להיות כאן וכו'", אמר ביידן. "ואני חושב שדיברנו איתם בקביעות, ניסינו לבלום את מה שקורה, ובתקווה שביבי ימשיך להתקדם לקראת מתינות ושינוי".

כאשר נשאל על המגעים עם סעודיה, ציין ביידן כי הסכם הנורמליזציה בין ישראל לסעודיה "רחוק מאוד", אך הוסיף ואמר כי "יש עוד על מה לדבר". לדבריו, ההתקדמות להסכם עם סעודיה תלויה בהתנהלות הישראלית.