כמה חיילים הרוגים ספגה רוסיה במלחמתה עם אוקראינה? על פי סקירה מיוחדת שפורסמה הבוקר (שלישי) באינדיפנדנט, מדובר בשאלה שקשה לענות עליה באופן חד משמעי וזו משתי סיבות: חומרת הלחימה בשטח והעובדה ששני הצדדים נוטים לשמור את הפרטים הללו לעצמם, זו כדי להימנע מפגיעה במורל - במיוחד בתקופה שבה המלחמה נכנסת לשלב חדש ומכריע.

הסערה ברוסיה נמשכת: האם פוטין אכן נמלט ממוסקבה בזמן המרד הצבאי?

עם זאת, מהסתמכות על קבוצת התקשורת המקומית העצמאית Mediazone, שסומנה כ"סוכן זר" על ידי הקרמלין ומתבססת על מה שהעיתונאים שלה יכולים לאשש ממידע זמין לציבור, עולה כי סך ההרוגים הרוסים באוקראינה עומד על 27,423 בלבד, זו נכון לעדכון האחרון שלה ב-7 ביולי.

"המספרים האלה אינם מייצגים את מניין ההרוגים בפועל מכיוון שאנו יכולים לעיין רק בדיווחים הזמינים לציבור, כולל פוסטים במדיה חברתית של קרובי משפחה, דיווחים בתקשורת המקומית והצהרות של הרשויות המקומיות", מסייגת Mediazone. "מניין ההרוגים האמיתי גבוה בהרבה. חוץ מזה, מספר החיילים שנעדרים בפעולה או שנתפסו אינו ידוע".

יש לך זמן פנוי? למה שלא תלמד/י אנגלית? לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין  (צילום:  Sputnik/Mikhail Klimentyev/Kremlin )
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין (צילום: Sputnik/Mikhail Klimentyev/Kremlin )

בסקירה הסתמכו גם על דיווחים של הסוכנות העצמאית הרוסית Meduza ואוניברסיטת טובינגן בגרמניה, שהשתמשו בנתונים של ממשלת רוסיה וקבעו כי המספר הכולל של מקרי המוות הרוסים גדול פי שניים, ועומד על כמעט 50,000.

לפי הניתוח שלהם, 25,000 תיקי ירושה נוספים נפתחו ב-2022 לגברים בגילאי 15 עד 49. עד 27 במאי 2023, מספר המקרים העודפים עלה ל-47,000.

בדיון על שתי הגישות, אמר עורך Mediazone, דמיטרי טרשחנין, כי הגישה הראשונה מייצגת רק חיילים שאנו מכירים בשמם, ומותם בכל מקרה מאומת על ידי מספר מקורות, ואילו הגישה השנייה מציגה מקרי מוות "חבויים", כלומר מקרי מוות שממשלת רוסיה מנסה להסתיר באופן אובססיבי וללא הצלחה.

כידוע, רוסים נעדרים אינם מוכרים באופן רשמי כקורבנות, כמו גם אזרחי אוקראינה הנלחמים ביחידות של הרפובליקות דונייצק ולוהנסק, שאינם נכללים בספירה.