המהומות ברחבי צרפת, שאירעו לאחר ששוטר ירה בצעיר ממוצא אלג'יראי, בנאא'ל מרזוק, נשכחו זה מכבר. זאת, עד שביום שבת האחרון ניסתה הקהילה המוסלמית בפריז להצית מחדש את להבת ההפגנות.

הצרפתים, שנדרשים לקבל אישור על כל הפגנה לפני הוצאתה לפועל, לא קיבלו אחד כדי להפגין לזכרו של אדמה טראורה, שנהרג מירי שוטר בשנת 2016. ההפגנה הפיראטית שהתארגנה באמצעות רשתות חברתיות ורשתות מתחת לרדאר הוציאה 2000 מפגינים לרחובות פריז. ההפגנה פוזרה אחרי שאחיו של טראורה, יוסוף, נפגע בעינו והובהל לבית החולים, תוך שמירה משטרתית, עקב פשיעות שונות שביצע. המפגינים לזכרו של טראורה הגישו כבר בקשה לאישור הפגנה נוספת ביום שבת הקרוב.

התפרעויות והצתות ברחבי צרפת. באדיבות REUTERS/Juan Medina (צילום :REUTERS/Juan Medina)

רוב הצרפתים יצאו בתחילת חודש יולי לחופשת הקיץ שלהם, ובעוד כשבועיים העיר תתרוקן כמעט לחלוטין מתושביה. במצב כזה, בעיקר בו הפרלמנט וחברי הממשלה נמצאים גם הם בחופשת הקיץ, אין טעם להפגין. 

בשבוע האחרון התמודדו הפריזאים, כמו הצרפתים, ברובם, עם חום קיצוני של כארבעים מעלות. קרוב לוודאי שעד החזרה ללימודים ולעבודה, לא יזכרו את הקונפליקט איתו הצרפתים מתקשים להתמודד, זה שכולל את היותם מדינת הגירה שמאכלסת מהגרים שנמנעים מלהיטמע בחברה הצרפתית.