יסבך את הנשיא ביידן? גל לופט, פרופסור ישראלי, שנעצר בחודש פברואר האחרון בקפריסין, טען בסרטון חדש שפורסם ב"ניו יורק פוסט" כי הנשיא האמריקאי, ג'ו ביידן, מנסה להשתיק אותו על רקע פרשה ושערורייה חדשה שקושרת אותו ואת בנו לממשל הסיני. 

לופט, אזרח ישראלי ואמריקאי, מואשם בארה"ב בקשירת קשר למכירת נשק ללוב, סין, איחוד האמירויות וקניה, הפרת החוק לרישום סוכנים זרים, ותיווך למכירת נפט איראני. כבר בחודש פברואר האחרון, טען כי הוא נעצר "לאחר הבקשה של ארה"ב להסגירו, שנעשתה מטעמים פוליטיים". לדבריו, "מעולם לא הייתי סוחר נשק". התובעים הפדרליים במנהטן ציינו כי לופט נמלט לאחר ששוחרר בערבות בקפריסין.

עוד טען הפרופסור הישראלי, כי משפחתו של ביידן קיבלה שוחד לכאורה מאנשים המקושרים למודיעין הצבאי הסיני. בסרטון שפורסם בניו יורק פוסט, סיפר כי ביידן מנסה להשתיקו, על מנת למנוע ממנו להעיד בפני ועדת הפיקוח של בית הנבחרים. עוד טען כי היה חפרפרת של ה-FBI, ששיתפה מידע מסווג עם אנשים הקשורים למשפחת ביידן בחברת האנרגיה CEFC שבשליטת הממשל בבייג'ינג.

לדבריו, "אני שהתנדבתי להודיע לממשלת ארה"ב על פרצת האבטחה ולספק מידע קריטי על מי שהתמודד על תפקיד הנשיא, ניצוד כעת על ידי אותם אנשים שהודעתי להם, ואולי אצטרך להיות נמלט לשארית חיי". עוד אמר בסרטון כי "עשיתי זאת מתוך דאגה עמוקה, שביידן יגיע לשלטון, וארה"ב תעמוד בפני אותה פרשה כמו שהייתה עם רוסיה, רק הפעם עם סין".

לופט סבור כי הקונצרן הסיני שילם מאה אלף דולר לבנו של הנשיא האמריקאי, ו-65 אלף דולר לאחיו של הנשיא, ג'ים. זאת, כדי לנצל את הקשרים שלהם עם ה-FBI. עוד אמר כי ג'ו ביידן, ששימש בעברו כסגן הנשיא, השתתף בתחילת שנת 2017 בפגישה שנערכה במלון "four seasons" בוושינגטון, יחד עם בנו האנטר ופקידים מחברת האנרגיה CEFC. לופט הוסיף כי להאנטר היה אף מקור בבולשת הפדרלית בשם "עין אחת".

כאמור, גל לופט בן ה-56, נעצר ב-16 בפברואר בנמל התעופה הבינלאומי של לרנקה בעת שניסה לעלות על מטוס לתל אביב. לבקשת ה-FBI, האינטרפול הוציא צו מעצר לפרופסור. במרץ האחרון בית המשפט המחוזי בלרנקה הורה על שחרורו ממעצר לפני משפטו, עד להחלטה אם הוא יוסגר לארה"ב. עד אז, לופט חויב לשלם 150,000 אירו בערבות ולהופיע בתחנת המשטרה הקרובה למקום מגוריו בפאפוס, פעמיים בשבוע. עם זאת, ב-28 במרץ אישרה המשטרה שהוא נעדר. באותו יום, עורך דינו הגיש דוח נעדרים עבור מרשו, ואמר כי הוא חושש לחייו.