"יום ההתנגדות", שקיימו אתמול פעילי המחאה נגד ההפיכה המשטרית בעקבות האישור של ביטול עילת הסבירות בקריאה ראשונה, זכה לסיקור נרחב בכלי התקשורת הבינלאומיים, שהציגו גם צילומים מהפעלת הכוח המשטרתי נגד המפגינים.

"הפגנות פרצו בישראל כאשר הממשלה צועדת לעבר ריסון מערכת המשפט", נכתב בכותרת הידיעה ב"ניו יורק טיימס", שציין כי אלפי מפגינים חסמו כבישים מרכזיים במחאה על "המאמצים של קואליציית הימין הקיצוני להגביל את הפיקוח המשפטי על הממשלה".

לפי העיתון האמריקאי המוביל, ההפגנות אתמול "עדיין לא השתוו לעוצמת חוסר השקט במרץ, כאשר ארגוני הסחר שיתקו חלקים נרחבים מהכלכלה", אולם הוסיף כי האירועים "הראו כי הוויכוח על הרפורמה המשפטית רחוק מסיום".

גם סוכנות רויטרס, שידיעותיה מתפרסמות בכלי תקשורת רבים ברחבי העולם, הכריזה כי "הפגנות התלקחו בישראל בשל הצעת חוק חדשה של נתניהו בנוגע לבית המשפט העליון", ותיארה את העימותים בין השוטרים לבין המפגינים. "המהלך של הקואליציה הלאומנית־דתית של נתניהו לשנות את מערכת המשפט הצית הפגנות חסרות תקדים, עורר חשש לגבי הבריאות הדמוקרטית של ישראל בקרב בעלות בריתה במערב והכה בכלכלה", נאמר בדיווח.

ברשת CNN הזכירו כי ההפגנות נמשכות מאז תחילת השנה. "ראש הממשלה נתניהו עצר את תהליך החקיקה במרץ בעקבות שביתה כללית חסרת תקדים ששיתקה את מרבית הכלכלה של ישראל", ציינה רשת החדשות. "ההצבעה ביום שני (על עילת הסבירות) סימנה את סיום ההפסקה הזו".

בדיווח על ההפגנות ב־BBC נאמר כי הצעת החוק על עילת הסבירות היא חלק מרפורמה שנועדה "להחליש את כוחה של מערכת המשפט" בטענה שבתי המשפט "מבצעים יותר מדי התערבות פוליטית ומבטלים את רצון הבוחרים", וכי הרפורמה "פילגה עמוקות את המדינה". "באופן משמעותי, מאות חיילי מילואים - עמוד השדרה של הצבא - איימו להפסיק את ההתייצבות במחאה על הרפורמות".