הסוכנות המטאורולוגית של האו"ם אישרה רשמית כי השבוע שעבר היה החם ביותר שתועד אי־פעם, כאשר ביום שישי גם נשבר שיא הטמפרטורה העולמית הממוצעת היומית.

לפי נתונים ראשוניים של הארגון המטאורולוגי העולמי, השבוע הראשון של יולי היה החם ביותר מאז תחילת המדידות, וזאת אחרי שהחודש שעבר היה היוני החם ביותר אי־פעם עם טמפרטורות חסרות תקדים של פני הים. מהנתונים עולה כי הטמפרטורה הממוצעת העולמית ביום שישי עמדה על 17.24 מעלות, 0.3 מעלות מעל השיא הקודם של 16.94 מעלות שנקבע באוגוסט 2016.

"החום יוצא הדופן ביוני ובתחילת יולי התרחש עם תחילת ההתפתחות של אל־ניניו, שצפוי להעלות יותר את החום ביבשה ובאוקיינוסים ולהוביל לטמפרטורות קיצוניות יותר ולגלי חום ימיים", הסביר פרופ' כריסטופר יואיט, מנהל שירותי האקלים בסוכנות האו"ם.

"אנחנו בטריטוריה בלתי מוכרת ויכולים לצפות לעוד שיאים שיישברו, בעת שאל־ניניו מתפתח יותר וההשפעות האלה יימשכו לתוך שנת 2024", הוסיף יואיט. "אלה חדשות מדאיגות עבור כוכב הלכת".

עדות נוספת לחום הקיצוני הגיעה מהטריטוריות הצפון מערביות של קנדה, על סף החוג הארקטי. בעיירה פורט גוד הופ נמדדו 37.4 מעלות בשבת אחר הצהריים, הטמפרטורה הגבוהה ביותר שתועדה שם אי־פעם.