בצל המתיחות הביטחונית בצפון, מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, ערך הערב (רביעי) נאום ביום השנה ה-17 למלחמת לבנון השנייה והתייחס לסוגיית האוהלים שהוקמו מעבר לקו הכחול. נסראללה שלח מסר מאיים לכיוונה של ישראל והצהיר: "אם היא תעז לפעול נגד האוהלים, לא נעבור על זה בשתיקה. יש לצעירי ההתנגדות הנחיות כיצד לפעול במקרה של פעולה ישראלית".

מזכ"ל ארגון הטרור התייחס גם לחילוקי הדעות סביב הכפר ע'ג'ר ואמר: "האו"ם לא הצליח למנוע את הצעדים בתקופה באחרונה, הכפר הזה הוא שטח לבנוני עם הכרה בינלאומית. הכפר שייך ללבנון ונכבש מדש על ידי הישראלים, שהציבו סביבו גדרות. הריבונות שלנו על הכפר בלתי ניתנת לספק, הגבולות היבשתיים של לבנון ברורים ועל האויב הישראלי לסגת מהם". עוד ציין כי "בשילוב ושיתוף פעולה בין המדינה להתנגדות, נוכל להחזיר לעצמנו את האדמה הכבושה, יש לפעול במוקדם או במאוחר, האדמה הזו לא תישאר בידי הישראלים".

הכפר ע'ג'ר (צילום: AFP via Getty Images)
הכפר ע'ג'ר (צילום: AFP via Getty Images)

בהמשך, נסראללה התייחס גם לפעילות צה"ל בג'נין, במסגרת מבצע "בית וגן", ואמר: "המשך פעולות ההתנגדות הפלסטיניות בגדה המערבית הן עדות לכישלון המתקפה על ג'נין. המטרה של הישראלים הייתה להחזיר את ההרתעה, אך הם קיבלו תמונה הפוכה לגמרי".

כמו כן, אמר כי "הישראלים והאמריקאים מודים בכישלון המלחמה ב-2006, הניצחון ביולי הניח את היסודות למשוואת ההרתעה שקיימת עד היום, ומנגד שחיקת ההרתעה מצד האויב הישראלי. הניצחון שלנו העמיד את האויב הישראלי על קו השפל, והביא לסופו של פרויקט 'ישראל הגדולה'". לדבריו, "ישראל ניסתה בכל האמצעים למנוע את התחזקות ההתנגדות בלבנון, ולא הצליח למרות כל הנסיבות".

חשודים לבנונים ניסו לחבל בגדר הגבול (צילום: דובר צה''ל)
חשודים לבנונים ניסו לחבל בגדר הגבול (צילום: דובר צה''ל)

על האירועים שהתרחשו מוקדם יותר היום בגדר הגבול אמר: "התקרית היום בגבול הדרום נמצאת בניתוח וחקירה על ידינו". כאמור, צה"ל שיבש היום ניסיון פגיעה במכשול הגבול עם לבנון. מספר חשודים, שזהותם לא ידועה, התקרבו לגדר הגבול וניסו לחבל במרחב המכשול. כוחות צה"ל זיהו אותם באופן מיידי והשתמשו באמצעי "אל-הרג" שמיועדים להתמודדות עם הפרות סדר ללא פגיעה בחיי אדם. האמצעים הוצבו במקום מראש, והופעלו כאשר זוהה ניסיון הפגיעה בגדר.

גורם ביטחוני מסר לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי השלושה הם פעילי חיזבאללה. קודם לכן אירע אירוע נוסף בסמוך לגבול, כאשר מספר אנשים התקרבו למקום והציתו שריפות בצד הלבנוני. שר הביטחון, יואב גלנט, התייחס לפעולת צה״ל בגבול לבנון טרם ההמראה לאזרבייג'ן: ״אנחנו הרתענו פעילים באמצעים לא קטלניים ונמשיך לעמוד על משמר ביטחונה של מדינת ישראל. כל מי שינסה אותנו, יקבל תשובה, יש לנו הרבה מה לעשות ואנחנו נדע לעשות את מה שצריך בזמן המתאים״.