רוסיה ממשיכה לשקוע בבוץ האוקראיני: על רקע המשך "מתקפת הנגד" של קייב, גורמי צבא אוקראינים טענו היום (חמישי) כי רוסיה רושמת מדי יום נזקים עצומים ביכולות הארטילריה ושיגור כלי הטיס הבלתי מאוישים. לדבריהם, רק ביממה האחרונה, הצליחו הכוחות לפגוע ולהרוס 17 מערכות ארטילריה וליירט 33 מל"טים. המטה הכללי של אוקראינה סבור כי עד כה, מוסקבה איבדה 4,402 מערכות ארטילריה ו-3,726 כלי טיס בלתי מאוישים, מאז החלה הפלישה בפברואר 2022.

מערכות הארטילריה וכלי הטיס הבלתי מאוישים ממלאים תפקיד מפתח במלחמה המתמשכת במזרח אירופה. על פי הדיווחים, רק בלילה האחרון, ההגנה האווירית האוקראינית הצליחה ליירט 20 מל"טים מתוצרת איראן. בהודעה רשמית של חיל האוויר האוקראיני נכתב כי רוסיה שיגרה מל"טים מתאבדים, שהופלו בסמוך לבירה קייב. ראש עיריית קייב ציין כי לפחות אדם אחד נהרג ושניים נוספים נפצעו במתקפה הלילית של רוסיה. 

יירוט מל''ט מתאבד מעל שמי קייב, מלחמת רוסיה אוקראינה (צילום: רויטרס)
יירוט מל''ט מתאבד מעל שמי קייב, מלחמת רוסיה אוקראינה (צילום: רויטרס)

על רקע הנתונים שפרסם משרד ההגנה האוקראיני, שר ההגנה סרגיי שויגו, טען השבוע כי מאז שהחלה "מתקפת הנגד" האוקראינית, נהרגו 26 אלף חיילים אוקראינים, כשהצבא הרוסי מצליח ליירט 21 מטוסים, ולפגוע ב-1,244 טנקים ורכבים משוריינים אחרים. עם זאת, חוקרים במכון לחקר המלחמה (ISWׂׂ) ציינו כי הנתונים שציין שויגו כלל אינם מדויקים.

בתוך כך, גורמים רשמיים באוקראינה ציינו כי הצבא עשה התקדמות בסביבת העיר באחמוט, שהייתה עדה לאחד הקרבות הקשים במלחמה, וגם באזור דונייצק. סגנית שר ההגנה, חנה מליאר, אמרה שהכוחות הצליחו לעצור את המתקפה הרוסית בעיר קופיאנסק, לימן וז'מרינקה, "ובכל האזורים שבהם הרוסים ביצעו ניסיונות חוזרים לפרוץ את ההגנה האוקראינית".

אמש, נשיא ארה"ב ומנהיגי ה-G7 לקחו חלק במפגן תמיכה משמעותי באוקראינה, בזמן פסגת נאט"ו שנערכה בליטא, והצהירו על תמיכה משותפת בקייב, שמטרתה לחזק את היכולות הצבאיות של המדינה. עם זאת, עדיין לא הייתה הזמנה רשמית לאוקראינה להצטרף לברית הצבאית. בנאומו הלילה, אמר הנשיא האוקראיני, וולודימיר זלנסקי, כי הוא אופטימי לגבי הצרטרפותה של קייב לברית בעתיד. משרד החוץ הרוסי מצדו, אמר כי "הפסגה הוכיחה כי הברית חזרה לתוכניות המלחמה הקרה". במקביל, נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, הדגיש שוב שאנקרה תשמח לפעול כמתווכת בין הצדדים, אם שתי המדינות יסכימו לכך.