גורמים ישראלים אמרו הערב (חמישי) כי ממידע שהגיע לרשויות בארץ, וודו אבאביי, הישראלי בן ה-79 שהיה חשש כי נחטף באתיופיה, אינו במצוקה - ובשלב זה תם הטיפול בעניינו. זאת, לאחר שעלה החשד כי חטיפתו בוימה.

במהלך טיול באתיופיה: אזרח ישראלי נחטף בחבל גונדר

אחד מקרובי משפחתו מסר הערב לוואלה! כי בני המשפחה ממשיכים לדאוג לו מאוד, וכי אין להם שום מידע לגביו. "אנחנו מנסים מאז הבוקר ליצור קשר עם משרד החוץ והם לא עונים לנו", הסביר. "אנחנו יודעים שבחדשות בגודנר אמרו בבוקר שלפי המשטרה אין אף חטוף באתיופיה, ויכול להיות שמזה הסיקו בישראל את הדבר הזה. אבל אנחנו יודעים שבאתיופיה, לפעמים ממש כמו בישראל, לא נפתחת חקירה אם אין תלונה רשמית".

כמו כן נודע כי בניו של אבאביי יגיעו בקרוב למדינה כדי להגיש תלונה. "יכול להיות שמדובר פה בבלבול גדול", טען האחיין. עד אתמול קיבלנו דרישה לכופר בסך 2.5 מיליון ביר (150 אלף שקל, י.א), אבל אמרו לנו שם שהמשטרה לא ממליצה לשלם את הכופר. אנחנו דואגים לו מאוד וחושבים שישראל צריכה לעשות הכול כדי להביא אותו בחזרה ארצה. אין לנו שום אינדקציה שמישהו ביים את החטיפה הזו ובטח לא הוא. הוא בן 79, נשוי ויש לו שמונה ילדים. אנחנו מחכים שמשרד החוץ יגיד לנו מה לעשות".

אתמול, שיתף אחיינו של אבאביי את וואלה! בימים הקשים שעוברים על המשפחה. "שלחו לנו תמונות שלו קשור וביקשו מאיתנו כסף או שהם יהרגו אותו", סיפר האחיין מולא. "ראינו אותו בתמונות קשור בידיים ביער. יש הקלטות שהוא מתחנן שיצילו אותו, שיעבירו כסף ויוציאו אותו מפה". את התמונות, סיפר, החוטפים שלחו לבעלת הדירה ששכר הישראלי באתיופיה - והיא העבירה אותן למשפחה.

הישראלי, פנסיונר ואב לילדים, טס לטיול של חודש, והיה אמור לחזור כבר בתחילת השבוע - אך בשבוע שעבר, נחטף לכאורה בג'ונגל. "אנחנו פנינו למשרד החוץ שפנה לשגרירות אתיופיה, שאמרו שזה בטיפול, אבל אין משהו חדש", סיפר האחיין. הוא שיתף בתחושות הפחד והדאגה: "זה קשה מאוד. הוא מבוגר, לוקח תרופות, אנחנו לא יודעים אם הוא חי או מת, איך הוא מתמודד עם הקור שם".