סוכנות החלל ההודית שיגרה היום (שישי) חללית למסע אל עבר הירח, ואם יעבור כמתוכנן - ב-23 באוגוסט תצטרף המדינה למועדון המצומצם של מעצמות שנחתו על הירח, לצד ארצות הברית, רוסיה וסין.

כלכלת הודו צומחת בקצב המהיר ביותר בעולם, כך זה קרה | שלמה מעוז
תהפוך למדינה המאוכלסת בעולם: בהודו יהיו יותר אנשים מסין עד אמצע 2023

בציוץ מחשבון הטוויטר שלה, דיווחה הסוכנות כי השיגור עבר בשלום והחללית שזכתה לשם "שנדריאן 3" נכנסה למסלולה בבטחה. זהו ניסיונה השלישי של הודו להשלמת נחיתה על הירח, לאחר שב-2019 התרסקה "שנדריאן 2" בדרכה. ב-2008 שוגרה "שדריאן 1" שהקיפה את הירח ורוסקה באופן מכוון ומבוקר.

המירוץ לחלל היווה במאה ה-20 סמל לתחרות הטכנולוגית בין מעצמות העולם, בתקופת המלחמה הקרה. בשנות ה-60 הוקמה סוכנות החלל ההודית, וב-1963 ביצעה את משימתה הראשונה עם שיגור טיל לחלל. הטכנולוגיה של הודו פיגרה אז רבות מאחורי ארצות הברית וברית המועצות לשעבר, אך כיום ככלכלה החמישית בגודלה בעולם, התמונה השתנתה.

תוכנית החלל ההודית הואצה תחת שלטונו של ראש הממשלה הנוכחי, נרנדרה מודי, שהבטיח להציב את המדינה בקדמת חקר החלל. לאחר השיגור המוצלח כתב מודי בחשבון הטוויטר שלו: "שיגורה של 'שנדריאן 3' מבשר על פרק חדש באודיסאה שלנו לחלל. היא נסקה לגובה, והעלתה איתה את החלומות והציפיות של כל אזרח הודו. ההישג המונומנטלי הוא עדות לנחישות וההתמדה של מדעני הודו".