לאחר הזעזוע בשל שריפת ספר התנ"ך בשוודיה, והגינויים הרבים שהגיעו בעקבות המקרה, אייל גרש, מומחה ליחסי שוודיה-ישראל, הבהיר כי בניגוד לישראל, במדינה הסקנדינבית כמעט ולא עוסקים בנושא. "בניגוד לישראל, נושא שריפת ספר התנ״ך אינו מוזכר כמעט במערכות התקשרות המרכזיות נכון להיום", ציין. 

גינוי להחלטת שבדיה לאשר שריפת ספר תנ"ך: רה"מ - "החלטה מבישה"
סערה בשוודיה: הוגשה בקשה לשרוף תנ"ך מול שגרירות ישראל

עוד הוסיף: "אני בהחלט צופה התערבות או לפחות דיון של הפרלמנט השוודי בנושא שריפת ספרים בימים הקרובים. זאת מכיוון שבראש מענייה של שוודיה הרצון להצטרף לברית נאט״ו והמקרים של שריפת הספרים פוגעים בתדמיתה בטורקיה ובמדינות מוסלמיות נוספות".

הוא פירט בנוגע לסיקור התקשורתי של האירוע: "סקרתי את מרבית העיתונים המרכזיים בשוודיה והנושא אינו מוזכר כרגע חוץ מאשר תחנת 'רדיו 4' שפרסמה שאדם שהגיש בקשה לקיים טקס שבו הוא ישרוף ספר תנ״ך מחוץ לשגרירות ישראל ביום שבת קיבל אישור מהמשטרה בדיוק כפי שהסטודנט העירקי קיבל אישור לשרוף את ספר הקוראן מול המסגד המרכזי בשטוקהולם".

מוקדם יותר, גינה הנשיא יצחק הרצוג את שריפת ספר התנ"ך: "אני מגנה בתוקף את העובדה שבשבדיה מאפשרים שריפת ספרי קודש. כנשיא מדינת ישראל, גיניתי את שריפת הקוראן המקודש למוסלמים בכל העולם, שהתרחשה בשבדיה, וליבי נחרד כעת מהכוונה לשרוף שם את התנ״ך - ספר הספרים הנצחי של העם היהודי".

עוד ציין הרצוג: "השחתת קודשיהן של דתות ואמונות אינה עדות לחופש ביטוי. זו הסתה בוטה ומעשה של שנאה הפוגע ברגשות ובאמונות של בני אדם בכל העולם. משפחת העמים צריכה לגנות בחריפות ולהיאבק נגד מעשים מבזים כאלה".