לקראת דרמה ברוסיה? ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה, פועל בניסיון למנות מנהיג חדש ל"כוח ואגנר" במקום יבגני פריגוז'ין, מי שהנהיג את ניסיון המרד במדינה לפני מספר שבועות, כך על פי דיווח דרמטי שהתפרסם לאחרונה בתקשורת הרוסית. בפגישה שערך פוטין לפני מספר ימים עם מנהיג הארגון ובכירים נוספים, ניסה הנשיא הרוסי להוביל את מהלך החלפתו.

הקרמלין בהצהרה מפתיעה: "פוטין ומנהיג כוח ואגנר נפגשו לאחר המרד"
האם פוטין צריך לחשוש? "תהיה הפתעה נוספת בחודש הקרוב, יש לנו תוכניות שאפתניות"

על פי הדיווח, כאשר פוטין העלה את הרעיון במהלך הפגישה, מספר בכירים בארגון הנהנו בראשם בהסכמה. עם זאת, פריגוז'ין עצמו שככל הנראה לא שם לב לדבר, מיהר לטעון: "לא, הם לא מסכימים לדבר הזה". לא דווח עוד על המשך הפגישה, אך על פי הדיווח הדבר מצביע על ניסיונו של הנשיא להחליש את כוחו של מנהיג הארגון, תוך שמירת כבוד שאר הבכירים והלוחמים בו. 

שיירת ואגנר בדרך למוסקבה (צילום :רשתות חברתיות, שימוש לפי סעיף 27 א')

בתוך כך, דווח ברשת CNN כי פוטין שואף למנות את שכיר החרב אנדריי טרושב, למפקד הארגון במקום זה הנוכחי. מדובר באחד מבכירי הארגון, שפיקד רבות על הכוחות בשטחי הקרבות במהלך החודשים האחרונים. פוטין טען בפני הלוחמים, כי דבר לא ישתנה מבחינתם במידה שיתבצע שינוי שכזה בהנהגה, משום ש"גם ככה טרושב הוא זה שפיקד עליהם בפועל". 

טרושב פיקד בעברו על פעולות הכוחות בסוריה, בניסיון לשמור על משטרו של הנשיא בשאר אסד. נטען כי הייתה לו תרומה מכרעת בכך שמשטר אסד לא נפל, על אף הניסיונות הרבים שבוצעו לשם כך.