מטוס ביון רוסי חג אתמול (שישי) מעל בסיס אמריקאי בסוריה "למשך זמן ממושך", דבר שגורמים רשמיים הגדירו כ"משימת איסוף מודיעין", כך טען גורם ביטחוני בכיר ל-CNN. לפי הגורם הביטחוני, המטוס, מדגם Antonov An-30, חג מעל חיל א-תנף, במשולש הגבולות עם ירדן ועיראק, וטס הלוך ושוב מספר פעמים מעל הבסיס וסביבתו. "הם ממשיכים לבצע פעילויות שמאוד מדאיגות אותנו", ציין.

30 תקיפות אוויריות: המכה הקשה שהנחית הצבא האוקראיני על פוטין

כך, נרשמו פעם נוספת פרובוקציות של מטוסי קרב רוסיים מול פעילות של מל"ט אמריקני מתקדם, בדומה לשלוש תקריות דומות במהלך התקופה האחרונה.

באשר לפעולות המעקב של ארה"ב על רוסיה, הסביר הגורם הביטחוני ל-CNN כי "אף כלי אמריקאי לא הצליח ליירט את מטוסי המעקב המאוישים של רוסיה בעבר, זאת בגלל המקום בו הוצבו מטוסים אמריקאים באותה עת. לוחות הזמנים של הטיסות של מטוסי ארה"ב משתנים באופן שגרתי, כך שהדפוסים הצבאיים אינם צפויים והרוסים לא היו יודעים מראש על היעדר כיסוי המרחב האווירי של צבא ארה"ב".

בעוד ארה"ב ורוסיה אוספות לעתים קרובות מידע מודיעיני זו על זו, האירוע הזה היה משמעותי בכך שמטוס המעקב היה ישירות מעל בסיס אמריקאי. הגורם הביטחוני ציין אמר כי הייתה "מחאה רבה" על קו העימות שהוקם עם רוסיה בסוריה.

בוושינגטון הבהירו כי מזוהה עלייה ברורה בשיתוף הפעולה בין מוסקבה, טהרן ודמשק, לטענתם במסגרת הניסיון לגרום לצבא האמריקאי לסגת מסוריה ומהמזרח התיכון. עוד הבהירו בפנטגון כי במסגרת הניסיון לסלק את ארה"ב מהאזור, איראן ממשיכה לשלוח נשק ואמצעי לחימה לארגון חיזבאללה בלבנון – ובכך תאיים ישירות על ישראל.