אחמד עלוש משבדיה שתכנן לשרוף ספר תנ"ך מול שגרירות ישראל בשטוקהולם הודה היום (שבת) כי לא תכנן לשרוף אלא ניסה "למשוך תשומת לב". לדבריו, "בתור מוסלמי, אני לא שורף ספרים". על פי הדיווחים במדינה, עלוש הגיע למקום סמוך לשגרירות עם קוראן ומצית. 

גינוי להחלטת שבדיה לאשר שריפת ספר תנ"ך: רה"מ - "החלטה מבישה"
מומחה מסביר: כך מתייחסים בשוודיה לסערת שריפת ספר התנ"ך

אמש, המשטרה המקומית אישרה לקיים הפגנה מחוץ לשגרירות ישראל בשטוקהולם שבה יישרף הספר. בתגובה, בקהילה היהודית המקומית תקפו את ההחלטה ומסרו: "זהו צעד בזוי ומלא שנאה.  יש דרכים ראויות יותר להביע את חופש הביטוי מאשר השחתת ספרי קודש". הרשויות בשבדיה הדגישו כי הן מגנות שריפת ספרי קודש, אך חופש הביטוי במדינה הוא זכות מוגנת בחוקה גם במקרים אלו".

גם בישראל הפעילו לחץ על הרשויות בשבדיה לחזור בהם. הנשיא יצחק הרצוג מסר: "כנשיא מדינת ישראל, גיניתי את שריפת הקוראן המקודש למוסלמים בכל העולם, שהתרחשה בשבדיה, וליבי נחרד כעת מהכוונה לשרוף שם את התנ"ך - ספר הספרים הנצחי של העם היהודי". הוא כתב, "השחתת קודשיהן של דתות ואמונות אינה עדות לחופש ביטוי. זו הסתה בוטה ומעשה של שנאה הפוגע ברגשות ובאמונות של בני אדם בכל העולם. משפחת העמים צריכה לגנות בחריפות ולהיאבק נגד מעשים מבזים כאלה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף: "אני מגנה בתוקף את החלטת הרשויות בשבדיה לאפשר שריפת ספר תנ"ך. מדינת ישראל רואה בחומרה רבה את ההחלטה המבישה הזאת שפוגעת בקודש הקודשים של העם היהודי".

שר החוץ אלי כהן גינה את ההחלטה ושוחח עם שגריר ישראל בשבדיה, זיו נבו קולמן, ושמע ממנו על המהלכים המתבצעים במטרה למנוע את שריפת ספר התורה המתוכננת כחלק מהפגנה מחר מול שגרירות ישראל בשבדיה. בהנחיית שר החוץ, שוחחה היום ראשת המערך המדיני, השגרירה עליזה בן נון, עם שגריר שבדיה בישראל והבהירה לו את החומרה בה ישראל רואה את אישור המשטרה לפגיעה בקודשי היהדות.