מתיחות לא שגרתית נרשמה השבוע ביחסים בין איראן לרוסיה, שלה היא מספקת כלי נשק ונהנית מהגנת כוחותיה בסוריה. שר החוץ האיראני אמיר עבדוללוהיאן אמר במסיבת עיתונאים משותפת עם עמיתו העומני כי ארצו לא תסבול כל התערבות של רוסיה או כל מדינה אחרת בנושא ההשלמות הטריטוריאלית של ארצו.

משמרות המהפכה הטרידו ספינת סוחר - כך הגיב חיל הים האמריקאי
דיווח: שני הרוגים בפיצוצים בגשר קרים; המודיעין האוקראיני: "כביש מיותר"

לגבי אוקראינה אמר השר האיראני כי ארצו תומכת בשלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה ובפתרון פוליטי למשבר. התקרית אירעה לאחר ביקורת חריפה שמתחו הרוסים לגבי העמדה הרשמית של איראן בנושא אוקראינה, למרות שכטב"מים שלה מופעלים על ידי רוסיה במלחמה. בעקבות זאת זומן שגריר רוסיה בטהרן לשיחת בירור ושרי החוץ של שתי המדינות שוחחו מאוחר יותר, במטרה ליישב את ההדורים.

החרפה במבחן הכוחות נרשמת גם בין איראן לארצות הברית, ששולחת ספינת מלחמה ומטוסי קרב נוספים למפרץ הפרסי ולמזרח התיכון בתגובה לתוקפנות המוגברת מצד איראן, כולל ניסיונות ללכוד ספינות מסחריות במצרי הורמוז. בפנטגון אמרו כי המשחתת והמטוסים "יגנו על האינטרסים של ארה"ב ועל חופש הניווט באזור", והוסיפו כי חלק מן הכלים כבר בדרכם לאזור.

בחודש שעבר שלוש סירות של משמרות המהפכה, ועליהן לוחמים חמושים, הטרידו ספינת סוחר תחת דגל בינלאומי בעת ששטה במצר הורמוז. במהלך התקרית, שידרה הספינה אותות מצוקה שנקלטו על ידי ספינת הטילים "USS McFaul" של הצי החמישי של פיקוד מרכז בצבא ארה"ב, וגם על ידי הצי המלכותי של בריטניה.

לאחר קבלת אותו המצוקה, הצי האמריקאי שיגר לאזור מסוק סיור ימי, ולאחר מכן נמסר כי ספינת הסוחר המשיכה לשוט ועברה את מצר הורמוז ללא תקריות נוספות. הספינה שטה כאמור תחת דגל איי מרשל, אך רשומה תחת החברה "Trust Bulkers" אשר ממוקמת באתונה, בירת יוון, ולא הגיבה על התקרית.