ראש כוח ואגנר יבגני פריגוז'ין הופיע היום (רביעי) בפומבי לראשונה מאז שניסיון המרד שלו נכשל בחודש שעבר. בסרטון שצולם בבסיס צבאי בבלארוס הוא נראה כשהוא מברך את לוחמיו על הגעתם לבלארוס וטוען כי לא ישובו להילחם בחזית באוקראינה. 

בדרך לדרמה נוספת? כך פועל פוטין להדיח את פריגוז'ין מהנהגת כוח ואגנר
הקרמלין בהצהרה מפתיעה: "פוטין ומנהיג כוח ואגנר נפגשו לאחר המרד"

"ברוכים הבאים חבר'ה, אני שמח לברך את כולכם. ברוכים הבאים לארץ הבלארוסית", אמר פריגוז'ין בסרטון והוסיף: "נלחמנו בכבוד, עשינו הרבה למען רוסיה. מה שקורה בחזית זו חרפה שאנחנו לא צריכים להתערב בה".

זו הפעם הראשונה שבה פריגוז'ין נראה מאז שנכשל ניסיון המרד הצבאי שהוביל נגד שלטונו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. הוא מילא תפקיד בולט בפלישה לאוקראינה ומאז המרד מקום הימצאו לא ברור. הצילומים, שהפצו בין היתר בחשבון שלו בטלגרם, הם עדות הווידאו הראשונה למקום הימצאו של פריגוז'ין מאז ליל המרד.

בסרטון מתח מנהיג ואגנר ביקורת על תכנון וביצוע הפעולות הצבאיות של משרד ההגנה הרוסי באוקראינה, והודיע שחייליו לא ילחמו באוקראינה לעת עתה. "מה שקורה עכשיו בחזית הוא בושה שאנחנו לא צריכים להשתתף בה. אנחנו צריכים לחכות לרגע שבו נוכל להוכיח את עצמנו באופן מלא", אמר פריגוז'ין. "לכן התקבלה החלטה שנשהה כאן בבלארוס לזמן מה. אני בטוח שבמהלך הזמן הזה נהפוך את הצבא הבלארוס לשני בגודלו בעולם. ואם צריך, נגן עליהם אם זה יגיע".

"אני רוצה לבקש מכולם לשים לב באמת לעובדה שהבלארוסים קיבלו אותנו לא רק כגיבורים, אלא גם כאחים", הוסיף מייסד וגנר, אך אמר כי השהות שלהם בבלארוס עשויה להיות זמנית וקורא ללוחמיו להתכונן לנסוע למקום אחר. "אנחנו צריכים להתכונן, להשתפר ולצאת למסע חדש לאפריקה", אמר. "אולי נחזור בחזרה לאוקראינה כאשר נהיה בטוחים שלא נתבקש להביך את עצמנו". 

רויטרס ו-CNN לא הצליחו לאמת את הסרטון או לקבוע באופן סופי שהדובר הוא פריגוז'ין.