מאות מפגינים הסתערו הלילה (חמישי) על שגרירות שוודיה במרכז בגדד,  טיפסו על חומות המבנה והציתו אותו. זאת במחאה נגד שריפת קוראן מתוכננת נוספת. לשכת העיתונות של משרד החוץ השבדי מסרה כי כל עובדי השגרירות בטוחים  והדגישה את הצורך של הרשויות העיראקיות להגן על משלחות דיפלומטיות.

הזעם נמשך: התגובה האיראנית להצתת הקוראן בשוודיה
חשש למהומות: ביהמ"ש בשוודיה אישר לשרוף ספר קוראן מול מסגד בשטוקהולם

משרד החוץ העיראקי גינה בחריפות את המתקפה על השגרירות. "ממשלת עיראק הורתה לרשויות הביטחון המוסמכות לערוך חקירה בהולה ולנקוט באמצעי האבטחה הנדרשים על מנת לחקור את נסיבות האירוע ולתפוס את מבצעי המעשה ולהענישם על פי חוק", נמסר ממשרד החוץ. 

על פי הדיווחים, ההפגנה אורגנה ועודדה על ידי תומכיו של המטיף השיעי מוקדתא א-סדר, אחד המנהיגים החזקים ביותר במדינה.  בשנה שעברה, הם השתלטו על האזור הירוק בבגדאד ונקלעו לעימות עם מיליציות יריבות. "אנחנו מגויסים היום להוקיע את שריפת הקוראן, שכולו אהבה ואמונה", אמר אחד המפגינים לסוכנות הידיעות הצרפתית. 

סוכנות הידיעות השבדית TT דיווחה ביום רביעי כי סלוואן מומיקה, פליט עיראקי המתגורר במדינה, הוא זה שביקש לשרוף את קוראן יחד עם דגל עיראק. סלוואן שרף בעברו דפים מעותק של הקוראן מול המסגד הגדול ביותר בשטוקהולם במהלך חג הקורבן. התקרית הזו גם גרמה לתומכי מוקדתא להסתער על שגרירות שוודיה בבגדד.

בשל כך, עיראק ביקשה את הסגרתו של האיש כדי להעמידו לדין. משטרת שבדיה העניקה למומיקה אישור בהתאם להגנות חופש הביטוי במדינה, אך הרשויות אמרו מאוחר יותר כי פתחו בחקירה בחשד "לתסיסה נגד קבוצה אתנית", וציינו שמומיקה שרף דפים מתוך הקוראן קרוב מאוד למסגד.