הסערה הפוליטית בישראל סביב הרפורמה במערכת המשפט ממשיכה לעורר עניין רב בכלי התקשורת בעולם הערבי ובאיראן. לאחר שהצעת החוק לצמצום עילת הסבירות אושרה בכנסת, בכלי התקשורת השונים תיארו את המחאות ברחבי ישראל בין היתר כ"זירת מלחמה" ו"המצור על הכנסת".

בסוכנות הידיעות האיראנית "תסנים", נכתב כי "מאז שעות הבוקר הפכו רחובות ירושלים לזירת מלחמה ועימותים בין המשטר הציוני למפגינים נגד הרפורמה המשפטית של נתניהו, ראש הממשלה של המשטר הציוני. קודם לכן, המפגינים הודיעו כי בכוונתם לחסום את הרחובות כדי למנוע מנציגי הפרלמנט להגיע לכנסת לישיבה על הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית ואישורה הסופי".

בסוכנות הידיעות האיראנית "אירנא" הדגישו: "עשרות טייסים ישראלים הפסיקו את שירותם בזמן שנמשך המצור על הכנסת". בסוכנות הוסיפו כי "לאחר חקיקת החוק לביטול עילת הסבירות, אלפי אנשים הקיפו את בניין הכנסת בירושלים והמשטרה מנסה למנוע את פירוק המחסומים ואת כניסתם של המפגינים לתוך המשכן".

מפגינים בירושלים (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)
מפגינים בירושלים (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)

מפגינים בירושלים (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)
מפגינים בירושלים (צילום: REUTERS/Ronen Zvulun)

בערוץ "אל-מיאדין" הלבנוני, המזוהה עם ארגון חיזבאללה, נכתב בכותרת הראשית כי "לאחר אישור התיקונים המשפטיים, אלפים מנסים להסתער על הכנסת". בתוכן הכתבה, נכתב כי "לאחר אישור החוק, עשרות טייסים הודיעו למפקדיהם כי החליטו להפסיק לאלתר את ההתנדבות. המוני מפגינים המתנגדים לרפורמה הפגינו מול בניין הכנסת בירושלים, לאחר אישור החוק לצמצום עילת הסבירות, וניסו לעקוף את המחסומים, בעוד כוחות המשטרה מנעו זאת מהם".

בערוץ "סקיי-ניוז" בשפה הערבית נכתב: "תגובות נזעמות פשטו בישראל, לאחר שהקואליציה בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו הצליחה להעביר את החלק הראשון של התיקונים המשפטיים, המגבילים של סמכויות בית המשפט ומאיימים להחריף את המשבר הפוליטי במדינה. משמעות הוראה זו היא שבית המשפט העליון לא יוכל לבטל את החלטות הממשלה כפי שעשה בעבר, אם הדבר נראה בלתי סביר".

במקביל, גם בעיתון הפלסטיני "אל-קודס" התייחסו לסערה הפוליטית בישראל וציינו כי "ההפגנות צפויות להסלים בשעות ובימים הקרובים לאור התפתחות הזו, המהווה איום מדיני, ביטחוני וכלכלי על ישראל. כמו כן, ההצבעה באה על רקע הפילוג הגדול שהצבא הישראלי עד לו לראשונה בהיסטוריה של המדינה".