סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" דיווחה היום (שלישי) כי טיל השיוט החדש "אבו מהדי", מתוצרת הרפובליקה האסלאמית, נמסר לחיל הים של משמרות המהפכה בנוכחותם של שר ההגנה האיראני, מפקד חיל הים של משמרות המהפכה, וסגן מפקד חיל הים. על פי הדיווח, הטיל הוא בעל טווח של למעלה מ-1,000 ק"מ, ועושה שימוש לראשונה בבינה מלאכותית, המסייעת בתכנון נתיב השיוט.

עוד דווח, כי "טיל השיוט האסטרטגי ירחיב את שטח ההגנה הימית של איראן, ויאפשר ליחידות הימיות להרחיב את הטווח המבצעי שלהן". מפקד חיל הים של משמרות המהפכה, עלי רזא טנגסירי, ציין כי "אנחנו יכולים לשגר את הטיל מעומק המדינה, והוא כבר פועל בהצלחה נגד הלוחמה האקלטרונית של האויב". טנגסירי גם הביע תקווה כי הטיל, שנקרא על שמו של אבו מהדי אל-מוהנדס, מי שפיקד על מיליציית גדודי חיזבאללה העיראקית ובהמשך שימש כסגן מפקד אל-חשד א-שעבי, "יבצע תקיפות תגמול על האויבים בעומק הים".

בחודש שעבר, חשפה איראן את הטיל הבליסטי ההיפרסוני הראשון שלה. על פי הדיווח לטיל החדש יש טווח של 1,400 קילומטרים ומהירותו יכולה להגיע ל-15 מאך. הדיווחים טענו בנוסף כי הטיל מסוגל לעקוף ולהרוס מערכות הגנה אווירית. בתוך כך, לפי סוכנות הידיעות האיראנית FARS הטיל יכול גם "לבצע תמרונים שונים בתוך ומחוץ לאטמוספירה של כדור הארץ". 

עוד קודם לכן, חשפו בטהרן את הדור הרביעי של הטיל הבליסטי "ח'וראמשהר". מדובר בטיל עם יכולת טווח של 2,000 ק"מ וראש נפץ במשקל 1,500 ק"ג. בין המאפיינים הבולטים של הטיל המדובר - מערכת הנחייה ובקרה בזמן הטיסה. השימוש במערכת זו ובמנועי הנחיה בראש הנפץ מביאים לשליטה בטיל ותיקון מסלול ראש הנפץ מחוץ לאטמוספירה. תכונה זו מובילה לכך שהטיל חסין לחלוטין מפני התקפות לוחמת סייבר.