משרד החוץ פרסם הערב (רביעי) המלצה למטיילים ביוון בשל מערכת מזג אוויר חריגה, הכוללת טמפרטורות קיצון המגיעות עד ל-45 מעלות צלסיוס, ושריפות קשות פוקדות את כל האי רודוס.

נלחמים באש: עשרות שריפות משתוללות ביוון

בשל כך, משרד החוץ ממליץ שלא להגיע לאי עד להסרת ההכרזה על מצב החירום. ישראלים השוהים באזורי שריפה מתבקשים להישמע להנחיות גורמי החירום ביוון, ובמקביל לעדכן את השגרירות באמצעות קו החירום ‎00302106705500 אודות מיקומם ופרטי ההתקשרות עימם. 

בנוסף, פורסמה הערב המלצה למטיילים באיטליה בשל מזג אוויר קיצוני הפוקד את איזור סיציליה. ממשרד החוץ נמסר כי על הישראלים הנמצאים באזור להישמע להנחיות הרשויות וגופי הבטחון המקומיים. יש להתעדכן באופן שוטף על התפתחויות והודעות על פינוי מאזור השריפות (דיווחים בכלי התקשורת, כוחות הביטחון וההצלה וצוותי בתי המלון והאירוח). 

השריפה באיטליה (צילום: REUTERS/Alberto Lo Bianco)
השריפה באיטליה (צילום: REUTERS/Alberto Lo Bianco)

כמו כן, למתכננים להגיע לאזור, משרד החוץ ממליץ לעקוב אחרי העדכונים בכלי התקשורת, ליצור קשר עם בתי המלון ומקומות האירוח - ולוודא כי ההגעה למקום אפשרית ובטוחה. לאור שיבושים בנחיתת מטוסים באיזור, והעובדה כי שדה התעופה בעיר פלרמו פועל במתכונת מצומצמת, מומלץ להתעדכן מראש באמצעות פרסומי חברות התעופה.