עורכי דינו של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ עודכנו היום (חמישי) כי הוא צפוי לעמוד לדין על ניסיונותיו להטות את תוצאות הבחירות לנשיאות ב-2020, כך דווח בכלי תקשורת במדינה.

"ביידן מנסה לחסל יריב פוליטי": טראמפ בתגובה ראשונה לכתב האישום נגדו
טראמפ חושף בריאיון ראשון מאז הגשת כתב האישום: זו הסיבה שלא החזרתי את המסמכים

בתגובה לדיווחים אמר הנשיא לשעבר שעורכי דינו קיימו "פגישה פרודוקטיבית" עם אנשי משרד המשפטים, וטען כי במהלך הפגישה לא הייתה שום אינדיקציה להודעה קרובה על כתב אישום. 

טראמפ אמר מוקדם יותר החודש כי קיבל מכתב מהתובע המיוחד שלפיו חבר מושבעים חוקר את חלקו בהסתערות של תומכיו על גבעת הקפיטול ב-6 בינואר 2021. טראמפ הוא האדם הראשון שכיהן כנשיא ארצות הברית ועומד לדין פלילי. מכתב מהתובעים הפדרליים לטראמפ מבהיר שהתובעים מתמקדים במעשיו של הנשיא לשעבר בחקירת ביטול הבחירות בשנת 2020, ולא רק של הסובבים אותו. הצוות המשפטי של טראמפ לא הגיב רשמית להזמנה להעיד בפני חבר המושבעים, אך צפוי במידה רבה שטראמפ יסרב לעשות זאת.

התובע המיוחד סמית וצוותו מנהלים חקירה נרחבת בנוגע לניסיונות של טראמפ וכמה מבעלי בריתו למנוע את העברת השלטון לג'ו ביידן מרגע סגירת הקלפיות בנובמבר 2020 ועד למהומות הקפיטול ב-6 בינואר 2021, שבהן פרצו תומכי טראמפ לקונגרס וזרעו בו הרס כדי למנוע את ההליך הרשמי של אישור ניצחונו של הנשיא הדמוקרטי. כתבי אישום הוגשו נגד יותר מ-1,000 איש שהשתתפו במהומות האלה, ונגד טראמפ נטען שוב ושוב כי הוא הסית אותם לבצע את המעשה.

החקירה מתמקדת בין השאר בשלל מהלכים שביצעו טראמפ ואנשיו בניסיון לבטל את ניצחון ביידן, כולל המצאת קולות חסרים שיתנו לו את הניצחון בג'ורג'יה, שם רשם ביידן ניצח דחוק ומפתיע, וניסיון להעמיד "אלקטורים מזויפים" במדינות מפתח שבהן סירב טראמפ להכיר בניצחונו של ביידן וטען לזיופים.