ראש ממשלת פולין מטאוש מורבייצקי אמר היום (שבת) כי קבוצה של מאה לוחמים ממילציית 'כוח ואגנר' בראשותו של יבגני פריגוז'ין התקרבה לגבול עם מדינתו בעיר גרודנו שבבלארוס, והביע דאגה מזליגה אפשרית של מלחמת רוסיה-אוקראינה לשטחה של פולין. 

עשרות אלפי חיילים באוקראינה ובאפריקה: מיהו כוח ואגנר?
חשש רוסי מ"מתקפת הנגד"? "היחידה הצבאית" החדשה של "כוח וגנר"

פולין, החברה בנאט"ו מאז 1999, החלה להעביר אלפי חיילים מצבאה למזרח המדינה מוקדם יותר החודש מהחשש הגובר כי הנוכחות של חיילי כוח ואגנר בבלארוס תגביר את המתיחות בגבולותיה.

"הסיטואציה הולכת ונעשית מסוכנת יותר, יש חשש כי חיילי כוח ואגנר יתחזו לשומרי גבול בלארוסים ויעזרו למהגרים בלתי חוקיים לחצות לשטחה של פולין ולגרום לאי-יציבות", כך מסר מורבייצקי במסיבת עיתונאים אך סירב לחשוף את מקור המידע שלו. האופוזיציה בבלארוס הכחישה את הדיווחים.  

השבוע, הפרלמנט הרוסי אישר חקיקה חדשה, שבה יוכלו ראשי מחוזות ברחבי המדינה להקים חברות צבאיות. על פי הדיווח במגזין "ניוזוויק", שכירי החרב ימומנו מתקציבים פדרליים, כשלטענת הרוסים "הצעד יחזק את ההגנה והשמירה על הסדר הציבורי, וכן את ביטחון הלאומי בזמן חירום ובזמן מלחמה".

החוק החדש מגיע כחודש לאחר הפלישה של שכירי "כוח וגנר" לרוסיה, במסגרת המרד הצבאי של יבגני פריגוז'ין. לאורך המלחמה, שכירי החרב לחמו לצד הצבא הרוסי, בעיקר בסמוך לעיר באחמוט, שם אירעו קרבות עזים נגד הצבא האוקראיני. במקביל, פריגוז'ין, שהיה בעבר מקורב לנשיא הרוסי, ניצל את מעמדו בתור מייסד הכוח, כדי להגדיל על עוצמתו הפוליטית ברוסיה, עד כדי כך שהיו דיווחים כי הוא מאיים על שלטונו של פוטין.