נשיא רוסיה ולדימיר פוטין נאם אמש במסיבת עיתונאים בסנט פטרסבורג לאחר הפגישה עם המנהיגים האפריקאים ואמר: "אף אחד לא רוצה עימות בין רוסיה לנאט"ו בסוריה, אבל אנחנו ערוכים לכל תרחיש", כך לדבריו. "הכוחות הרוסיים בסוריה ערוכים לכל אירוע, כולל עימות עם כוחות ארה"ב", תקף. 

מהלכיו של פוטין הם חלק מאסטרטגיית הסלמה גרעינית | ד"ר ענת הוכברג-מרום

מנגד, עוד הוסיף כי "תוכניות השלום" האפריקאיות והסיניות יכולות להוות כבסיס לסיום המלחמה באוקראינה. פוטין טען כי "הכוח המזוין האוקראיני נעצר ונהדף בכל מקום לאורך קו החזית, כשהאבדות שלהם היו 415 טנקים ו-1,300 כלי רכב משוריינים מאז החלה מתקפת הנגד ב-4 ביוני. לא רוסיה סירבה למשא ומתן, אלא אוקראינה, דחייה דיפלומטית רגילה של 'יוזמות שלום'. אוקראינה משמשת ככלי להילחם ברוסיה כמו שהיה בקווקז". עם זאת, ציין כי נכון לעכשיו לא צפויה התגברות של הפעולות הצבאיות הרוסיות בחזית.

לשאלה מדוע לא יצטרף ולא ינכח פיזית בפסגת ה-BRICS של דרום אפריקה, השיב: "אני מאמין שיותר חשוב שאשאר כרגע ברוסיה". 

כזכור, לאחרונה במהלך ישיבת מועצת הביטחון המקומית שלח פוטין מסר מאיים גם לעבר פולין, לאחר החלטתה להעביר מספר יחידות צבאיות למזרח המדינה, זאת בשל הגעת כוחות רבים מטעם "כוח ואגנר" לבלארוס. לפיו "מהלך תוקפני כלפי בלארוס, יחשב ככזה שנעשה על רוסיה". עוד הוסיף הנשיא הרוסי כי "מוסקבה תגיב לכל תוקפנות נגד בלארוס, עם כל האמצעים העומדים לרשותנו".