סגן יו"ר מועצת הביטחון של הפדרציה הרוסית, דמיטרי מדבדב, התבטא היום (ראשון) באופן תקיף כלפי אוקראינה ונאט"ו והצהיר כי "אם קייב תשתלט על חלקים מהאדמה שלנו, בתמיכת הברית הצבאית, נאלץ להשתמש בנשק גרעיני". מדבדב פרסם את ההצרה לכבוד יום הצי הרוסי, והסביר כי "אם נניח שמתקפת הנגד האוקראינית תצליח, ואוקראינה אכן תכבוש שטחים, אז בהתבסס על הצו של הנשיא מה-6 בפברואר 2020, נצטרך להשתמש בנשק גרעיני".

ההצהרה של הבכיר הרוסי מתפרסמת מספר שבועות בלבד, לאחר מאמר בעיתון הרוסי "רוסיסקאיה גזטה", בו כתב מדבדב כי "המתיחות בין רוסיה למערב גרועה יותר בהשוואה למשבר הטילים בקובה ב-1962, שבשיאו התקרב העולם למלחמה גרעינית בין ארצות הברית לברית המועצות". לדבריו, "פריצתה של מלחמה גרעינית כיום היא די סבירה, אך אף אחד לא צפוי לנצח בה".

הכור הגרעיני הצף של רוסיה  (צילום: רויטרס)
הכור הגרעיני הצף של רוסיה (צילום: רויטרס)

בתוך כך, למרות ההצהרות הלוחמניות של בכירים בקרמלין, אוקראינה ממשיכה ב"מתקפת הנגד". משרד ההגנה הרוסי דיווח על שלושה כלי טיס בלתי מאוישים שיורטו מעל מחוז מוסקבה. לטענת משרד ההגנה, "כלי טיס אחד הושמד על ידי מערכת הגנה אווירית בעיר אודינצובו, בסמוך לעיר הבירה, ושני מל"טים נוספים הופלו על ידי מערכות לוחמה אלקטרונית והתרסקו בסמוך למתחם דירות". עם זאת, בכלי התקשורת באוקראינה דיווחו כי מתקפת המל"טים צלחה, וקייב אכן הצליחה לפגוע במספר בנייני משרדים ברובע העסקים היוקרתי של מוסקבה. על פי הדיווחים, המל"טים פגעו בין היתר באחד המגדלים של מתחם IQ-Kvartal. כך זה נראה מתיעודים שהופצו ברשתות החברתיות:

אמש, ערך נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, נאום מיוחד בעיר סנט פטרסבורג ואמר כי "אף אחד לא רוצה עימות בין רוסיה לנאט"ו בסוריה, אך כולם ערוכים לכל תרחיש". לדבריו, "הכוחות שלנו ערוכים לכל אירוע, כולל עימות עם הצבא האמריקאי". כמו כן, התייחס לתוכנית השלום של המדינות האפריקאיות ואמר שתוכנית זו יכולה להוות בסיס לסיום המלחמה באוקראינה. הנשיא הרוסי טען בנוסף כי "הצבא האוקראיני נעצר ונהדף בכל מקום לאורך קו החזית, כשהאבדות שלו עצומות. לא רוסיה סירבה למשא ומתן אלא אוקראינה, כשהיא דחתה את הציר הדיפלומטי".

בחודש פברואר האחרון דווח כי ארסנל הנשק הגרעיני של רוסיה הוא הגדול בעולם. פדרציית המדענים האמריקאית (FAS) עדכנה כי בשנת 2022 מוסקבה החזיקה ב-5,977 ראשי נפץ גרעיניים, בעוד שבידיה של ארה"ב היו 5,428. יחד, שתי המדינות מחזיקות כיום בכ-90% מכל ראשי הנפץ הגרעיניים בעולם. לפי הפדרצייה, חלק גדול מהארסנל הגרעיני של רוסיה פותח בימי ברית המועצות, וההערכה שכ-1,500 מבין ראשי הנפץ הללו אינם שלמים, אך ככל הנראה ניתן להשתמש בהם. שאר הארסנל כולל 2,889 ראשי נפץ המאוחסנים ומוגדרים כרזרבה, ועוד כ-1,588 ראשי נפץ אסטרטגיים שנפרסו ברחבי רוסיה.